Kort om
Andrespråksdidaktikk
Norsk som andrespråk
Literacy som tverrfaglig kompetanse i fag og yrker
Systemisk funksjonell lingvistikk (SFL)
Funksjonell grammatikk
Flerkulturell pedagogikk
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Lærerutdanning Flerspråklig literacy
Regioner
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Blixen, Tatjana Bru; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate
(2022).
«All teachers are language teachers»
A Norwegian Study on How Teachers in Vocational Education and Training Programs Experience and Reflect on Complementary Literacy Practices and Didactic Strategies in Multicultural Classrooms.
Teräs, Marianne; Kontio, Janne; Moreno Herrera, Lazaro; Gougoulakis, Petros (Red.).
Emergent Issues in Research on Vocational Education & Training Vol. 7. s. 307-341.
Bokförlaget Atlas.
https://doi.org/https://www.edu.su.se/polopoly_fs/...
Blixen, Tatjana Bru; Pannell, Justin
(2020).
“Teachers’ Understanding and Enactment of Critical Literacy – A Lack of Unified Teaching Method”.
19 s.
Cogent Education.
Vol. 7.
https://doi.org/10.1080/2331186X.2020.1826073