Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                Vågan, Andre; 
    Raaen, Finn Daniel
; Ødegaard, Nina Bjerketveit; Rajka, Liv-Grethe Kristoffersen; Tveiten, Sidsel
                 (2019).
                 Helsepedagogikk i læreplaner - en didaktisk analyse.
                
                
            
                
                
                                     UNIPED.
            
                    
                 Vol. 42.
                        
    https://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2019-04-04
        
Raaen, Finn Daniel (2018). Hva slags vitenskapelighet trenger profesjonsutøvere? Lærerutdanningen som case. Christensen, Hanne; Eikeland, Olav; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Lindboe, Inger Marie (Red.). Vitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene. s. 61-84. Universitetsforlaget.
                Heggen, Kåre; 
    Raaen, Finn Daniel
; 
    Thorsen, Kirsten Elisabeth
                 (2018).
                 Placement schools as professional learning communities in teacher education.
                
                
            
                
                
                                     European Journal of Teacher Education.
            
                    
                 Vol. 41.
                        
    https://doi.org/10.1080/02619768.2018.1448779
        
                
    Raaen, Finn Daniel
; 
    Thorsen, Kirsten Elisabeth
                 (2017).
                 The impact of school leadership on placement schools as learning arenas for teacher education.
                
                
            
                
                
                                     International Journal of Leadership in Education.
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1080/13603124.2017.1355483
        
                
    Raaen, Finn Daniel
                 (2017).
                 Placement mentors making sense of research-based knowledge.
                
                
            
                
                
                                     Teacher Development.
            
                    
                 Vol. 21.
                        
    https://doi.org/10.1080/13664530.2017.1308429
        
Raaen, Finn Daniel (2017). Organisering og utbytte av praksisopplæringen. Mausethagen, Sølvi; Smeby, Jens-Christian (Red.). Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. s. 106-118. Universitetsforlaget.
                
    Mausethagen, Sølvi
; 
    Raaen, Finn Daniel
                 (2017).
                 To jump the wave or not: teachers’ perceptions of research evidence in education.
                
                
            
                
                
                                     Teacher Development.
            
                    
                 Vol. 21.
                        
    https://doi.org/10.1080/13664530.2016.1262893
        
                
    Raaen, Finn Daniel
; Heggen, Kåre
                 (2014).
                 Koherens i lærarutdanninga.
                
                
            
                
                
                                     Norsk pedagogisk tidsskrift.
            
                    
                 Vol. 98.
                        
    https://hdl.handle.net/10642/1959
        
                Caspersen, Joakim; 
    Raaen, Finn Daniel
                 (2014).
                 Novice teachers and how they cope.
                
                
            
                
                
                                     Teachers and Teaching: theory and practice.
            
                    
                 Vol. 20.
                        
    https://doi.org/10.1080/13540602.2013.848570
        
Raaen, Finn Daniel (2011). Selvrefleksjon, frimodighet og kunnskap.Med Læreplanen K 06 som bakteppe. Haaland, Øivind; Dobson, Stephen R; Haugsbakk, Geir Olav (Red.). Pedagogikk for en ny tid. Oplandske Bokforlag.
