English version
Hanna Seglem Tangen

Hanna Seglem Tangen

Kort om

Hanna er utdannet statsviter med spesialisering i offentlig politikk og organisasjon fra NTNU, med et breddeår i pedagogikk. Tidligere har hun jobbet i Rambøll Management Consulting med interessentinnsikt og som seminarleder i faget "Innføring i offfentlig politikk og administrasjon". Hannas forskningsinteresser er bærekraftig matforbruk, folkehelse, reklame, politikk og evaluering. Hun arbeider både kvalitativt og kvantitativt.

Fagfelt

Folkehelse   Barn og media   Kommunal forvaltning og politikk   Dyrevelferd   Evalueringsteori og metode   Kvantitative og kvalitative forskningsmetoder   Bærekraftig matkultur

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Tangen, Hanna Seglem ; Schjøll, Alexander (2025). Omfanget av usunn mat- og drikkereklame i sosiale medier og innretningen av en ny forskrift. Norsk tidsskrift for ernæring (NTFE). Vol. 23.
https://doi.org/10.18261/ntfe.23.2.2



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Bøyum, Live ; Tangen, Hanna Seglem (2024). Kartlegging bruk av handlenett. ISBN: 9788270635689. 104 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Tangen, Hanna Seglem ; Sørsdal, Sofie; Schjøll, Alexander (2024). Holdninger til fiskevelferd og norsk oppdrettslaks i Tyskland. 62 s. OsloMet - storbyuniversitetet.

Tangen, Hanna Seglem ; Schjøll, Alexander (2023). Eksponering for markedsføring av usunn mat og drikke. Reklame rettet mot barn og unge i sosiale medier. ISBN: 9788270635658. 55 s. OsloMet - storbyuniversitetet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Schjøll, Alexander ; Tangen, Hanna Seglem (2025). Bruk av KI i samfunnsforskning. Historien om forskningsprosjektet KidAd. Perseonvern i forskning. Sikt - Kunnskapssektorens tjenesteleverandør.

Tangen, Hanna Seglem ; Schjøll, Alexander (2024). De får gratis mat og Porsche-turer. Over halvparten av influensere forteller ikke om betalt samarbeid.

Tangen, Hanna Seglem (2024). Behind the Screens – The Unseen Marketing.

Tangen, Hanna Seglem ; Steinnes, Kamilla Knutsen (2024). Massiv reklamering for energidrikke – Ina (18) kjøper flere bokser om dagen.
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/unge-utsette

Tangen, Hanna Seglem (2024). Nyhetsmorgen - Utsettes for massiv energidrikkreklame.

Tangen, Hanna Seglem (2024). Skyhøyt reklametrykk: – Loven burde endres.

Tangen, Hanna Seglem ; Lassen, Kjersti (2024). Barn og unge bombarderes av reklame for usunn mat og drikke på sosiale medier.

Tangen, Hanna Seglem (2024). Nytt løfte: – Haster.

Lassen, Kjersti ; Tangen, Hanna Seglem (2024). Massiv markedsføring av usunn mat og drikke på sosiale medier.

Tangen, Hanna Seglem ; Schjøll, Alexander (2024). KidAd: The Norwegian Project. WHO Acceleration Plan to Stop Obesity: Policies to protect children from the harmful impact of food marketing. WHO .





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.