English version
Alexander Schjøll

Alexander Schjøll

Kort om

Oppfølging av prosjekter ved SIFO.

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Samfunnsøkonomi

Emner

Eksperiment-design, Mikroøkonometri, Forbrukeratferd, Forbruk mat

Administrative arbeidsområder

Cristin, EU, Forskningsstrategi, Immaterielle rettigheter (IPR), Avtaler om forskningssamarbeid, Agresso superbruker, Fakturabehandling, Controlling

Forskningsprosjekter

Samarbeidsrelasjoner

Forskningsopphold på Senter for grunnforskning ved det Norske Videnskapsakademi. Var for en kort periode en del av forskergruppen for "Matinntakets økologi" i løpet av det akademiske året 2013/2014.

Vitenskapelige publikasjoner

Lekhal, Samira; Bugge, Annechen Bahr; Schjøll, Alexander; Slapø, Helena; Karevold, Knut Ivar (2019). Atferdsøkonomiske virkemidler i helsefremmende arbeid: hvordan kan utforming av restauranter og kantiner fremme sunnere valg?. Norsk Tidsskrift for Ernæring .
http://www.ntfe.no/i/2019/1/tfe-2019-01b-2401

Schjøll, Alexander; Alfnes, Frode; Lanseng, Even (2018). Reklame i blogger – forbrukeres holdninger og reaksjoner. Storm-Mathisen, Ardis; Jacobsen, Eivind; Tangen, Karl-Fredrik; Helle-Valle, Jo (Red.). Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. 10. s. 158-168. Universitetsforlaget.

Austgulen, Marthe Hårvik; Skuland, Silje Elisabeth; Schjøll, Alexander; Alfnes, Frode (2018). Consumer Readiness to Reduce Meat Consumption for the Purpose of Environmental Sustainability: Insights from Norway. Sustainability . Vol. 10.
http://www.mdpi.com/2071-1050/10/9/3058/htm

Schjøll, Alexander; Alfnes, Frode (2017). Eliciting consumer preferences for credence attributes in a fine-dining restaurant. British Food Journal . Vol. 119.
http://hdl.handle.net/11250/2474433

Schjøll, Alexander (2017). Country-of-origin preferences for organic food. Organic Agriculture . Vol. 7.
http://www.vetinst.no/forskning-innovasjon/tidlige...

Gerini, Francesca; Alfnes, Frode; Schjøll, Alexander (2016). Organic‐and Animal Welfare‐labelled Eggs: Competing for the Same Consumers?. Journal of Agricultural Economics . Vol. 67.
http://hdl.handle.net/11250/2586855

Oostindjer, Marije; Aschemann-Witzel, Jessica; Wang, Qing; Skuland, Silje Elisabeth; Egelandsdal, Bjørg; Amdam, Gro Vang; Schjøll, Alexander; Pachucki, Mark; Rozin, Paul; Stein, Jarrett; Almli, Valerie Lengard; van Kleef, Ellen (2016). Are school meals a viable and sustainable tool to improve the healthiness and sustainability of children´s diet and food consumption? A cross-national comparative perspective. Critical reviews in food science and nutrition.
http://hdl.handle.net/11250/2428850

Schjøll, Alexander; Alfnes, Frode; Borgen, Svein Ole (2013). Attitude vs. action for farm animal welfare: What can we learn from natural field experiments?. Hansson, Lena; Holmberg, Ulrika; Brembeck, Helene (Red.). Making Sense of Consumption. Selections from the 2nd Nordic Conference on Consumer Research 2012. 14. s. 231-246. Centre for Consumer Science, School of Business, Economics and Law at University of Gothenburg.
https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sou...



Publikasjonslisten er hentet fra Cristin. Listen kan være ufullstendig