Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Jørgensen-Vittersø, Kari Anne
; Blenkinsop, Sean; Heggen, Marianne Presthus; 
    Neegaard, Henrik
                 (2022).
                 Friluftsliv and Wild Pedagogies: Building Pedagogies for Early Choldhood Education in a Time of Environmental Uncertainty.
                
                
            
                
                
                                     Canadian Journal of Environmental Education (CJEE).
            
                    
                 Vol. 25.
                        
    https://cjee.lakeheadu.ca/article/view/1713
        
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne (2022). Friluftsliv og den frie leken. Neegaard, Henrik; Krempig, Inger Wallem (Red.). Barnehagens friluftsliv. s. 52-68. Cappelen Damm Akademisk.
Foyn-Bruun, Emilie Elisabeth; Jørgensen-Vittersø, Kari Anne (2021). Naturfaglig danning i barns møter med planter og forhistoriske dyr i Botanisk hage. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 171-182. Universitetsforlaget.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne ; Kaarby, Karen Marie Eid (2021). På spor etter drabantbyens steder for barns lek og bevegelse. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by. s. 219-245. Universitetsforlaget.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne ; Vik, Unni (2021). Barn i by. ISBN: 9788215040936. 320 s. Universitetsforlaget.
                
    Jørgensen-Vittersø, Kari Anne
                 (2021).
                 From Fresh Air and Sunbathing to Wildlife and Snow Caves;"Friluftsliv" in Norwegian Primary Schools 1939-1980.
                
                
            Roos, Merethe; Berge, Kjell Lars; Edgren, Henrik; Hiidenmaa, Pirjo; Matthiesen, Christina (Red.).
                         Exploring Textbooks and Cultural Change in Nordic Education 1536–2020.                 s. 245-259.    
                 Brill | Sense.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.1163/9789004449558_020
        
                Øvreås, Steinar; Andersen, Eivind; Moser, Thomas; Borch-Jenssen, Janne; 
    Jørgensen, Kari-Anne
                 (2020).
                 Å styrke fysisk aktiv lek i barnehagen – evaluering av et intervensjonsdesign basert på en høy grad av personaldeltagelse.
                
                
            
                
                
                                     Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
            
                    
                 Vol. 14.
                        
    https://doi.org/10.23865/up.v14.2090
        
                Murtnes, Åsve; 
    Jørgensen, Kari-Anne
; Birkeland, Inger
                 (2019).
                 Steder i naturen: sted, natur og materialitet på ungdomstrinnet.
                
                
            
                
                
                                     Tidsskriftet UTMARK.
            
                    
                
                        
    https://hdl.handle.net/11250/2650632
        
                Beery, Thomas; 
    Jørgensen, Kari Anne
                 (2018).
                 Children in nature: sensory engagement and the experience of biodiversity.
                
                
            
                
                
                                     Environmental Education Research.
            
                    
                 Vol. 24.
                        
    https://doi.org/10.1080/13504622.2016.1250149
        
                
    Jørgensen, Kari Anne
                 (2017).
                 Storied Landscapes: Children´s Experiences and the 'Sense' of Place.
                
                
            Waller, Tim; Ãrlemalm-Hagsèr, Eva; Sandseter, Ellen Beate Hansen; Lee-Hammond, Libby; Lekies, Kristi; Wyver, Shirley (Red.).
                         The SAGE Handbook of Outdoor Play and Learning.                 s. 609-629.    
                 Sage Publications.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.4135/9781526402028.n39
        
