English version
Ingrid Rachel Strand

Ingrid Rachel Strand

Kort om

Jeg er utdannet sykepleier fra Høgskolen Diakonova i 2006, og har en master i helse og Empowerment fra 2013 fra daværende Høgskolen i Oslo og Akershus. Jeg holder på med en doktorgrad i vurdering av sykepleierstudenter i praksis ved fakultet for helsevitenskap ved OsloMet. Fra tidligere av har jeg en bachelor i fransk og internasjonal handel. fra 2003

Jeg er tilknyttet master i klinisk forskning og fagutvikling for sykepleiere ved OsloMet og har Emneansvar for to emner, med fokus på blant annet vitenskapelig metode, forskning og masterseminar. Videre er jeg veileder på masteroppgaver, bacheloroppgaver, samt veileder i praksis i hjemmebaserte tjenester for bachelorstudenter.

Mine interessefelt for foskning er vurdering av sykepleierstudenter, læringsutbytter i praksis for sykepleierstudenter, læring i praksis, relasjon mellom veielder og sykepleierstudent i praksis.

Forskningsgrupper

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Solberg, Marianne Trygg; Sjølie, Berit Mosseng; Sætra, Mette K Ragnhildstveit; Bingen, Hanne Maria S; Christiansen, Bjørg; Strand, Ingrid Rachel ; Ravik, Monika (2025). Clinical placement studies on early nursing education with a focus on pedagogical methods: Qualitative document analysis. The Nordic Journal of Nursing Research (NJNR). Vol. 45.
https://doi.org/10.1177/20571585251324836

Strand, Ingrid Rachel ; Knutstad, Unni ; Havnes, Anton ; Sagbakken, Mette (2024). Addressing a critical voice in clinical practice. Experiences from nursing students, teachers, and supervisors - A qualitative study. Nursing Reports. Vol. 14.
https://doi.org/10.3390/nursrep14020061

Finstad, Ingrid Rachel Strand ; Knutstad, Unni ; Havnes, Anton ; Sagbakken, Mette (2022). The paradox of an expected level: The assessment of nursing students during clinical practice – A qualitative study. Nurse Education in Practice. Vol. 61.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2022.103332

Christiansen, Bjørg; Averlid, Gertrud M; Baluyot, Cynthia; Blomberg, Karin ; Eikeland, Anne ; Finstad, Ingrid Rachel Strand ; Larsen, Monica Holm; Lindeflaten, Katrin (2020). Challenges in the assessment of nursing students in clinical placements: Exploring perceptions among nurse mentors. Nursing Open. Vol. 8.
https://doi.org/10.1002/nop2.717

Finstad, Ingrid Rachel Strand ; Christiansen, Bjørg (2019). Læresituasjoner og prosessvurdering i praksisstudier på sykehjem I: Vurdering av kompetanse i praksisstudier - en vitenskapelig antologi. ISBN: 9788205514041. 12 s. Gyldendal Norsk Forlag A/S.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Strand, Ingrid Rachel ; Sagbakken, Mette ; Knutstad, Unni ; Havnes, Anton (2025). Kritiske stemmer i klinisk praksis. Erfaringer fra sykepleierstudenter, lærere og veiledere - en kvalitativ studie. NSF fag og forsknings konferanse. Norsk sykeplieierforbund.

Finstad, Ingrid Rachel Strand ; Knutstad, Unni ; Havnes, Anton ; Sagbakken, Mette (2022). The paradox of an expected level. Assessment of nursing students during clinical practice - A qualitative study. Nurse education Today Nurse education in Practice. Elsvier Nurse Education Today Nurse Education in Practice.

Finstad, Ingrid Rachel Strand ; Knutstad, Unni ; Havnes, Anton ; Sagbakken, Mette (2019). The Paradox of an expected level. A qualitative study of midterm assessment of nursing students during clinical practice. FUFF-konferanse, Perspektiver på sykepleiekompetanse, utdanning og forskning. Norsk sykepleierforbund.

Finstad, Ingrid Rachel Strand ; Knutstad, Unni ; Havnes, Anton ; Sagbakken, Mette (2019). The Paradox of an expected level. A qualitative study of midterm assessment of nursing students during clinical practice. 18Th European Doctoral Conference in Nursing Science . The European Doctoral Conference in Nursing Science.

Christiansen, Bjørg; Averlid, Gertrud M; Eikeland, Anne ; Lindeflaten, Katrin ; Blomberg, Karin ; Baluyot, Cynthia; Larsen, Monica Holm; Finstad, Ingrid Rachel Strand (2018). Challenges in assessment situations in clinical studies. Nordic Confererence in Nursing Reasearch.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.