Fagområder
Emner
Arbeid Kulturelle studier av kunnskap og vitenskap Epistemologi Informasjonsteknologi Identitet og psykologi Feministisk teori Brukermedvirkning i forskning Kulturanalyse
Land
Danmark Storbritannia Norge USA
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
U-YouPa – Understanding Youth Participation and Media literacy in Digital Dialogue Spaces
U-YouPa undersøker hvordan unge mennesker i forskjellige europeiske land deltar i ulike digitale medierom.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Holdgaard, Nanna; Stuedahl, Dagny (2021). Brugerindragende museumsdesign. Hejlskov Larsen, Ane; Skytte Jacobsen, Lise; Nørskov, Vinnie (Red.). Brugerinndragende museumsdesign. 12. s. 317-339.
Roth, Solveig Iren; Stuedahl, Dagny (2020). Multi-ethnic Girls’ Social Positional Identities in Educational Transitions. Girlhood Studies An Interdisciplinary Journal . Vol. 13.
Stuedahl, Dagny; Skåtun, Torhild; Lefkaditou, Ageliki (2020). Participation and dialogue: curatorial reflexivity in participatory processes. Galani, Areti; Mason, Rhiannon; Arrigoni, Gabi (Red.). European Heritage, Dialogue and Digital Practices. 4. s. 62-84. Routledge.
Stuedahl, Dagny (2018). Participation in design and changing practices of museum development. Drotner, Kirsten; Dziekan, Vincent; Parry, Ross; Schrøder, Kim Christian (Red.). The Routledge Handbook of Museums, Media and Communication. III.4. s. 219-233. Routledge.
Stuedahl, Dagny; Skåtun, Torhild (2018). collaborative design and museum media innovation The ‘To and From the Youth’-project – Including Youth as Experts. Stuedahl, Dagny; vestergaard, vitus (Red.). Media Innovations and Design in Cultural Institutions. kapittel 2. s. 15-33. Nordicom.
Frøyland, Merethe; Stuedahl, Dagny; Sandberg, Victoria (2018). UtVite-modellen. Et utviklingsverktøy for redesign av vitensenterutstillinger. ISBN: 9788215031095. 90 s. Universitetsforlaget. 10.18261/9788215031088-2017-02
Stuedahl, Dagny; vestergaard, vitus
(2018).
Media Innovations and Design in Cultural Institutions.
ISBN: 978-91-87957-92-5.
121 s.
Nordicom.
http://nordicom.gu.se/sv/publikationer/media-innov...
Vermeeren, Arnold; Calvi, Licia; Sabiescu, Amalia; Trocchianesi, Raffaela; Stuedahl, Dagny; Giaccardi, Elisa; Radice, Sara
(2018).
Future Museum Experience Design: Crowds, Ecosystems and Novel Technologies.
Vermeeren, Arnold; Calvi, Licia; Sabiescu, Amalia (Red.).
Museum Experience Design: Crowds, Ecosystems and Novel Technologies. 1. s. 1-19.
Springer.
https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F97...
Roth, Solveig; Stuedahl, Dagny
(2017).
'You Norwegians think we female Muslims are not free': enactment of gendered positional identities during transition stages.
Gender and Education
.
Vol. 31.
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/095402...
Stuedahl, Dagny
(2017).
Aksjonsforskning i Norske Vitensentre : Re-design og utvikling av pedagogisk praksis i vitensentre.
Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Red.).
Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold. 17. s. 379-397.
Cappelen Damm Akademisk.
http://hdl.handle.net/11250/2483983