Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Lefdal, Else Margrethe
(2023).
User participation in the planning of Art and crafts studios in new school buildings in Norway.
Acta Didactica Norden (ADNO).
Vol. 17.
https://doi.org/10.5617/adno.9271
Lefdal, Else Margrethe
; Bech, Jannicke Tanita Børresen; Dalstein, Gunn Synnøve
(2023).
Universal design of specialised classrooms A survey on Art and Crafts studios.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 16.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.5010
Lefdal, Else Margrethe
;
Maus, Ingvill Gjerdrum
(2023).
En veileder og inspirator — for forsknings- og undervisningspraksis i design, kunst og håndverk.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 16.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.5292
Lefdal, Else Margrethe
(2015).
Verdsetting av brukermedvirkning ved utforming av skoleanlegg.
Acta Didactica Norge.
Vol. 9.
https://doi.org/10.5617/adno.1297
Lefdal, Else Margrethe
(2014).
Lokalisering av nye videregående skoler – argumenter for sentrumslokalisering.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.767
Lefdal, Else Margrethe
(2013).
Innsikt, utsikt og oversikt. Transparens og glassvegger i nye skoleanlegg.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 6.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.585
Lefdal, Else Margrethe (2005). Etisk designperspektiv - Dialog med brukerne og design for alle. Nielsen, Liv Merete; Digranes, Ingvild (Red.). s. 47-56. Høgskolen i Oslo og Akershus.