English version
Torhild Skotheim

Torhild Skotheim

Fagfelt

Inkludering   Lærerprofesjonalitet   Mangfold   Praksisfellesskap   Partnerskap   Tverrfaglighet   Klasseledelse   Internasjonalisering av Høyere utdanning   Begynneropplæring

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2024). Barn og unge i midten: Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. ISBN: 9788205586611. 334 s. Gyldendal Akademisk.

Kaldahl, Anne-Grete ; Skotheim, Torhild ; Johannessen, Baard (2023). Lærerstudenters opplevelse av sammenheng mellom undervisning og praksis. Thorjussen, Ingfrid M.; Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. s. 244-260. Fagbokforlaget.
https://doi.org/10.55669/oa211015

Almendingen, Kari ; Skotheim, Torhild ; Magnus, Ellen Merethe (2023). Supervisors’ Perspectives on Online Interprofessional Supervision: Results from a Mixed-Methods Longitudinal Cross-Sectional Study. Education Sciences. Vol. 13.
https://doi.org/10.3390/educsci13010034

Almendingen, Kari ; Skotheim, Torhild ; Magnus, Ellen Merethe (2023). Transformation from Blended to Online Learning: A Four-Year Longitudinal Cross-Sectional Interprofessional Study. Education Sciences. Vol. 13.
https://doi.org/10.3390/educsci13020116

Almendingen, Kari ; Skotheim, Torhild ; Ervik, Bjørn ; Magnus, Ellen Merethe (2022). Multidisciplinary Student Groups Support Digital Education as a Public Health Precautional Action to Prevent Spread of COVID-19 Infection: A Mixed Methods Study. Journal of Multidisciplinary Healthcare. Vol. 15.
https://doi.org/10.2147/jmdh.s362365

Almendingen, Kari ; Skotheim, Torhild ; Magnus, Ellen Merethe (2022). “A Lot Takes Place Digitally Now, So It Can Be Good to Train on It’’: A Large-Scale Repeated Cross-Sectional Study on Recording Live-Streamed Educational Activities among Health, Social, and Education Students. Education Sciences. Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/educsci12110747

Almendingen, Kari ; Skotheim, Torhild ; Magnus, Ellen Merethe (2022). Breakout Rooms Serve as a Suitable Tool for Interprofessional Pre-Service Online Training among Students within Health, Social, and Education Study Programs. Education Sciences. Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/educsci12120871

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. ISBN: 9788205498181. 376 s. Gyldendal Akademisk.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Et lag rundt eleven og læreren. Johannessen, Baard; Skotheim, Torhild (Red.). Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. s. 18-43. Gyldendal Akademisk.

Johannessen, Baard ; Kaldahl, Anne-Grete ; Skotheim, Torhild (2018). Refleksjonsøkter og trekantsamarbeid i «tur-retur»- praksis. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling - SJVD.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2618





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild ; Kalleson, Runa (2024). Kapittel 1. Et lag rundt eleven og læreren. Johannessen, Baard; Skotheim, Torhild (Red.). Barn og unge i midten: Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst.. Gyldendal Akademisk.

Johannessen, Baard ; Kaldahl, Anne-Grete ; Skotheim, Torhild (2023). Hvordan få til en bedre praksis i lærerutdanningen - lærerstudentene svarer. Bedre Skole.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2021). Kan Interact i profesjonsutdanningene bidra til at barn og unge får et bedre oppveksttilbud?. Barn og unge på tvers konferansen. Oslomet.

Skotheim, Torhild ; Magnus, Ellen Merethe ; Johannessen, Baard (2021). Kan INTERACT i profesjonsutdanningene gi barn og unge et bedre oppveksttilbud?. Barn på tvers.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2019). Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i skolen - behovet for en begrepsavklaring. Bedre Skole.
https://www.utdanningsnytt.no/diverse/utdanning-so

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild ; Holst-Jæger, Julie Ek (2019). Samarbeid om elever på tvers. Bedre Skole.
https://www.utdanningsnytt.no/diverse/utdanning-so

Lund, Siv ; Skotheim, Torhild (2019). Oppsummering av samarbeidet med Åsenhagen skole gjennom DeKomp satsingen. Samling med hele personalgruppa og ledelsen på Åsenhagen skole. Ledelsen på Åsenhagen skole.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Samarbeid til barnas beste.
https://shows.pippa.io/rekk-opp-hnda/samarbeid-til

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). A Triangular In-service Training. NERA 2018.

Johannessen, Baard ; Skotheim, Torhild (2018). Introduksjon. Johannessen, Baard; Skotheim, Torhild (Red.). Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. s. 9-17. Gyldendal Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.