Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                
    Kleve, Bodil
; 
    Penne, Sylvi
                 (2016).
                 Learning subjects in School- being outsiders or insiders in the disciplinary discourse of mathematics and Language 1.
                
                
            
                
                
                                     International Journal of Educational Research.
            
                    
                 Vol. 78.
                        
    https://doi.org/10.1016/j.ijer.2016.05.014
        
                
    Nergård, Mette Elisabeth
; 
    Penne, Sylvi
                 (2016).
                 Fagene oppløses i framtidens skole :.
                
                
            
                
                
                                     Kirke og kultur.
            
                    
                 Vol. 121.
                        
    https://doi.org/10.18261/issn.1504-3002-2016-02-02
        
                
    Penne, Sylvi
; 
    Skarstein, Dag
                 (2015).
                 The L1 subject in a world of increasing individualism. Democratic paradoxes in Norwegian L1 classrooms.
                
                
            
                
                
                                     L1-Educational Studies in Language and Literature.
            
                    
                 Vol. 15.
                        
    https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2015.15.01.04
        
Penne, Sylvi ; Hertzberg, Frøydis (2015). Muntlige tekster i klasserommet. 2. utgave. ISBN: 9788215025360. 146 s. Universitetsforlaget.
                Krogh, Ellen; 
    Penne, Sylvi
                 (2015).
                 LANGUAGES, LITERATURES, AND LITERACIES. RESEARCHING PARADOXES AND NEGOTIATIONS IN SCANDINAVIAN L1 SUBJECTS.
                
                
            
                
                
                                     L1-Educational Studies in Language and Literature.
            
                    
                 Vol. 15.
                        
    https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2015.15.01.12
        
Kleve, Bodil ; Penne, Sylvi ; Skaar, Håvard (2014). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. ISBN: 9788270997527. 257 s. Novus Forlag.
                
    Penne, Sylvi
                 (2014).
                 Teoretisk bakgrunn for tre kvalitative studier med vekt på kultur, på identitet og på betydningen av medierende språk for læring.
                
                
            Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Red.).
                         Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning.                 s. 16-31.    
                 Novus Forlag.
                                    
            
                    
                
                        
    https://hdl.handle.net/10642/1973
        
                
    Penne, Sylvi
                 (2014).
                 Hvorfor er Salima så flink på skolen, of hvorfor har Mats bare lyst til å gi opp? Diskursive ulikheter med utgangspunkt i identitet og medierende språk.
                
                
            Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Red.).
                         Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning.                 s. 32-83.    
                 Novus Forlag.
                                    
            
                    
                
                        
    https://hdl.handle.net/10642/1967
        
                
    Penne, Sylvi
                 (2014).
                 "The didactic challenge of new literacies in school and teacher education" - felles funn, felles utfordringer og noen avsluttende kommentarer,.
                
                
            Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Red.).
                         Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning.                 s. 226-250.    
                 Novus Forlag.
                                    
            
                    
                
                        
    https://hdl.handle.net/10642/1958
        
Penne, Sylvi (2014). Annes lange vei fra taper til vinner i videregående skole. En fortelling om identitet og læring. Hvistendahl, Rita Elisabeth; Roe, Astrid (Red.). s. 371-391. Novus Forlag.