Norwegian version
Annbjørg Håøy

Annbjørg Håøy

Research groups

Scientific publications

Håøy, Annbjørg ; Becher, Aslaug Andreassen (2023). Jenter og gutters vennskap og sosial inkludering ved skolestart. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. Vol. 9.
https://doi.org/10.23865/ntpk.v9.5158

Becher, Aslaug Andreassen ; Håøy, Annbjørg (2022). Oppfatninger om lek i førsteklasse–en casestudie der barn, foreldre og lærere er aktører. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 4.
https://doi.org/10.18261/npt.106.4.5

Bjørkvold, Tuva ; Håøy, Annbjørg ; Ånestad, Gerd (2021). Universitetsfaget begynneropplæring slik videreutdanningsstudenter framstiller det. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. Vol. 15.
https://doi.org/10.23865/up.v15.2611

Berg, Claire Vaugelade; Grevholm, Barbro; Haraldstad, Åse; Hellang, Bente Velle; Håøy, Annbjørg ; Kristiansen, Aslaug; Rambø, Gro-Renee (2015). Toward a More Sustainable Pre-service Teacher Education: A Study in Progress. Johnsen, Hans Christian Garmann; Torjesen, Stina; Ennals, Richard (Ed.). Higher Education in a Sustainable Society. p. 51-64. Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-15919-5_4

Rambø, Gro-Renee; Kristiansen, Aslaug; Berg, Claire Vaugelade; Grevholm, Barbro; Haraldstad, Åse; Hellang, Bente Velle; Håøy, Annbjørg (2015). Toward a More Sustainable Pre-service Teacher Education: A Study in Progress. Johnsen, Hans Christian Garmann; Torjesen, Stina; Ennals, Richard (Ed.). Higher Education in a Sustainable Society. p. 51-64. Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-15919-5_4

Håøy, Annbjørg (2012). Utforskende geometri. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. Vol. 1.

Håøy, Annbjørg (2011). Primtall og gangerektangler. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. Vol. 3.

Håøy, Annbjørg (2010). Desember-tall. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. Vol. 4.



These publications are obtained from Norwegian Research Information Repository. The list may be incomplete.

Research reports

Andersson-Bakken, Emilia ; Svanes, Ingvill Krogstad ; Sundtjønn, Trude Pedersen ; Bjørnestad, Elisabeth ; Håøy, Annbjørg ; Dalland, Cecilie Pedersen ; Hølland, Silje ; Myrvold, Trine (2024). Klasserommets praksisformer 20 år etter - en evaluering av seksårsreformen. ISBN: 9788283645859. 181 p. OsloMet - storbyuniversitetet.

Bjørnestad, Elisabeth ; Myrvold, Trine ; Dalland, Cecilie Pedersen ; Hølland, Silje ; Andersson-Bakken, Emilia ; Håøy, Annbjørg ; Svanes, Ingvill Krogstad ; Sundtjønn, Trude (2023). Et blikk inn i førsteklasserommet - Lek, læring og vennskap. ISBN: 9788283645286. 142 p. OsloMet.

Bjørnestad, Elisabeth ; Myrvold, Trine ; Dalland, Cecilie Pedersen ; Hølland, Silje ; Svanes, Ingvill Krogstad ; Sundtjønn, Trude ; Andersson-Bakken, Emilia ; Håøy, Annbjørg ; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen; Klette, Kirsti (2022). "Hit eit steg og dit eit steg" - sakte med sikkert framover?-En systematisk kartlegging av premisser for og trekk ved førsteklasse. ISBN: 9788283644500. 193 p. OsloMet.

Myrvold, Trine ; Dalland, Cecilie Pedersen ; Hølland, Silje ; Sundtjønn, Trude ; Svanes, Ingvill Krogstad ; Andersson-Bakken, Emilia ; Håøy, Annbjørg ; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen; Klette, Kirsti (2022). Hit eit steg og dit eit steg – sakte, men sikkert fremover? En systematisk kartlegging av premisser for og trekk ved førsteklasse. ISBN: 9788283644500. 193 p. OsloMet-torbyuniversitetet.



These publications are obtained from Norwegian Research Information Repository. The list may be incomplete.

Dissemination

Bjørkvold, Tuva ; Håøy, Annbjørg (2023). Rammelek med literacy og matematikk i begynneropplæringen. Lek i begynneropplæringen. OsloMet og USN.

Bjørkvold, Tuva ; Håøy, Annbjørg ; Rodal, Camilla ; Ånestad, Gerd (2023). Et integrert perspektiv på begynneropplæring. God start - Begynneropplæringskonferansen 2023. Høgskolen på Vestlandet.

Håøy, Annbjørg (2018). Teachers' understanding and experiences with inquiry teaching in the first years of primary school. Paper presentation. NERA.

Håøy, Annbjørg (2014). Nærmiljøet som prosjekt. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. Vol. 1.



These publications are obtained from Norwegian Research Information Repository. The list may be incomplete.