English version
Kjersti Lisbeth Johnsen

Kjersti Lisbeth Johnsen

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Sylte, Ann Lisa ; Hellne-Halvorsen, Ellen Beate; Hiim, Hilde ; Aakernes, Nina ; Andersen, Tove ; Granborg, Øyvind ; Gulbrandsen, Petter ; Haaland, Grete ; Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Kristiansen, Aina ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Myhrvold, Christian Linna; Møllerhagen, Torill Hammeren ; Schaug, Rosaline Mary; Stiklestad, Sigrun Saur ; Syverstad, Marie ; Vedøy, Gunn; Watz, Siw Helen Martinsen (2025). Profesjonsrelevant lærerutdanning i samarbeid med praksisfeltet. ISBN: 9788202895150. 446 s. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/cdf.267

Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Hiim, Hilde (2020). Å utvikle yrkeskompetanse gjennom arbeidslivspraksis i helsesekretærutdanningen. Nordic Journal of Vocational Education and Training. Vol. 11.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.211111



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Spetalen, Halvor ; Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Syverstad, Marie ; Møllerhagen, Torill Hammeren ; Magnussen, Kaija-Lisa; Bergskaug, Marianne (2025). Organisering av faget Yrkesfaglig fordypning – mer av det samme?. 18 s. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, OsloMet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Møllerhagen, Torill Hammeren ; Spetalen, Halvor ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Bergskaug, Marianne ; Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Syverstad, Marie (2025). Organisering av YFF - Yrkesfaglig fordypning for fremtidens arbeidsliv. NordYrk 2025. VIA University College.

Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Møllerhagen, Torill Hammeren (2025). Lærer- og studentperspektiv på praksislærerrollen. NorYrk konferanse. VIA Høgskolen, Campus C Aarhus.

Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Møllerhagen, Torill Hammeren (2024). Pedagogisk praksis i skolen. Samarbeidsmøte praksisadministrasjon og praksislærere . Praksisadministrasjonen ved OsloMet.

Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Møllerhagen, Torill Hammeren (2024). Pedagogisk praksis i skolen. Samarbeidsmøte om pedagogisk praksis YFL og PPUy. Praksisadministrasjonen ved OsloMet.

Havreberg, Solveig Dalehaug ; Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Klæth, Line ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Schøn, Elbjørg Marie (2024). Virtual Exchange through COIL in vocational teacher education between Uganda and Norway. World Congress of the International Federation for home Economics IFHE. University of Galway (Dunlin Village).

Johnsen, Kjersti Lisbeth ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Havreberg, Solveig Dalehaug (2023). Pedagogical practice in school and campus-based education as two complementary learning arenas. AATE- Association for teacher Education. Eötvös Loránd University (ELTE).

Havreberg, Solveig Dalehaug ; Magnussen, Kaija-Liisa ; Johnsen, Kjersti Lisbeth (2021). Samarbeid mellom universitet og videregående skole om å utvikle samarbeidsrutiner ved praksisopplæringen for yrkesfaglærerstudenter i Helse- og oppvekstfag. NordYrk 2021. Linkøping universitet.

Johnsen, Kjersti Lisbeth (2019). Olaug er helsefagarbeider og yrkesfaglærer. Men mange skoler krever sykepleierutdanning for å undervise framtidas helsefagarbeidere.

Johnsen, Kjersti Lisbeth (2019). Logg og læring Refleksjon og veiledning Refleksjon i praksis. Workshop om kvalitet i helsesekretærutdanningen – samarbeid skole og bedrift. Oslo Voksenopplæring Sinsen.

Johnsen, Kjersti Lisbeth (2019). Skole og sykehus som arena for utdanning av helsesekretærer - fokus på refleksjon. Nordyrk-konferansen. Nordyrk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.