Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Regulerte yrker: Mobilitet, kvalifisering og arbeidsmarkedsutfall (RECONNECT)
Prosjektet RECONNECT har som mål å utvikle relevant kunnskap som kan understøtte myndighetenes mål om forbedret tilgang til regulerte yrker for mobil arbeidskraft, og å utvikle kunnskap som kan gjøre det enklere for arbeidstakere å få jobb innenfor sitt yrke, og for arbeidsgivere å ta i bruk utenlandsk kompetanse.
-
Støtte til mangfoldig innhold og språklæring (SCALED)
Målet med SCALED-prosjektet er å utvikle et nytt nettkurs innen inkluderende undervisningsmetoder, universell utforming for læring, differensiert undervisning og metoder.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Nortvedt, Line
;
Gillespie, Astrid
;
Dahl, Kari
;
Drange, Ida
(2023).
‘Open Sesame’: Skilled Immigrants’ Experiences with Bridging Programmes in the Validation Process in Norway.
Teräs, Marianne; Osman, Ali; Eliasson, Eva (Red.).
Migration, Education and Employment.
Pathways to Successful Integration. s. 155-178.
Springer.
https://doi.org/10.1007/978-3-031-41919-5_10
Rinholm, Hanne ; Gillespie, Astrid (2023). Mangfoldsorientering i skolen. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 75-98. Fagbokforlaget.
Smestad, Bjørn
;
Gillespie, Astrid
(2020).
Dimensions of teachers’ transdisciplinary competence based on a systematic review of three transdisciplinary areas.
21 s.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/njcie.3757
Gillespie, Astrid
;
Burner, Tony
(2019).
Principals' views on the implementation of grade-free middle schools in Norway: justifications, challenges and opportunities.
17 s.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 13.
https://doi.org/10.23865/up.v13.1969