Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Kleve, Bodil
;
Penne, Sylvi
(2016).
Learning subjects in School- being outsiders or insiders in the disciplinary discourse of mathematics and Language 1.
International Journal of Educational Research.
Vol. 78.
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2016.05.014
Nergård, Mette Elisabeth
;
Penne, Sylvi
(2016).
Fagene oppløses i framtidens skole :.
Kirke og kultur.
Vol. 121.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-3002-2016-02-02
Penne, Sylvi
;
Skarstein, Dag
(2015).
The L1 subject in a world of increasing individualism. Democratic paradoxes in Norwegian L1 classrooms.
L1-Educational Studies in Language and Literature.
Vol. 15.
https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2015.15.01.04
Penne, Sylvi ; Hertzberg, Frøydis (2015). Muntlige tekster i klasserommet. 2. utgave. ISBN: 9788215025360. 146 s. Universitetsforlaget.
Krogh, Ellen;
Penne, Sylvi
(2015).
LANGUAGES, LITERATURES, AND LITERACIES. RESEARCHING PARADOXES AND NEGOTIATIONS IN SCANDINAVIAN L1 SUBJECTS.
L1-Educational Studies in Language and Literature.
Vol. 15.
https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2015.15.01.12
Kleve, Bodil ; Penne, Sylvi ; Skaar, Håvard (2014). Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. ISBN: 9788270997527. 257 s. Novus Forlag.
Penne, Sylvi (2014). Annes lange vei fra taper til vinner i videregående skole. En fortelling om identitet og læring. Hvistendahl, Rita Elisabeth; Roe, Astrid (Red.). s. 371-391. Novus Forlag.
Penne, Sylvi
(2014).
Teoretisk bakgrunn for tre kvalitative studier med vekt på kultur, på identitet og på betydningen av medierende språk for læring.
Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Red.).
Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. s. 16-31.
Novus Forlag.
https://hdl.handle.net/10642/1973
Penne, Sylvi
(2014).
Hvorfor er Salima så flink på skolen, of hvorfor har Mats bare lyst til å gi opp? Diskursive ulikheter med utgangspunkt i identitet og medierende språk.
Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Red.).
Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. s. 32-83.
Novus Forlag.
https://hdl.handle.net/10642/1967
Penne, Sylvi
(2014).
"The didactic challenge of new literacies in school and teacher education" - felles funn, felles utfordringer og noen avsluttende kommentarer,.
Kleve, Bodil; Penne, Sylvi; Skaar, Håvard (Red.).
Literacy og fagdidaktikk i skole og lærerutdanning. s. 226-250.
Novus Forlag.
https://hdl.handle.net/10642/1958