Formidling
Laski, Alona Krieken
;
Ahmed, Usma
;
Thun, Cecilie
(2024).
Mor på prøve. Minoritetsmødres opplevelser av samarbeid med barnehagen.
Ahmed, Usma
(2024).
«Norsk nok» for barnehagelærerutdanningen? - En fenomenologisk studie av 15 barnehagelærerstudenter med minoritetsbakgrunn.
Fakultetskonferansen LUI-LS: Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI), OsloMet og Fakultet för lärande och samhälle (LS), Malmö universitet inviterer med dette til samarbeidskonferanse ved OsloMet.. OsloMet-Storbyuniversitet og Malmö universitet .
Ahmed, Usma
(2024).
Mangfold i barnehagelærerutdanningen? - En fenomenologisk studie av 15 barnehagelærerstudenter med minoritetsbakgrunn.
Fakultetskonferansen LUI-LS: Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI), OsloMet og Fakultet för lärande och samhälle (LS), Malmö universitet inviterer med dette til samarbeidskonferanse ved OsloMet.. OsloMet-Storbyuniversitet og Malmö universitet .
Norheim, Christine Lillethun; Veiteberg, Anders; Kjos, Hannah Løke;
Ahmed, Usma
; Salazar, Diego Alexander
(2024).
Universitetene er stille om Palestina.
Ahmed, Usma
(2023).
Gaza: Alles barn, alles ansvar - Vi som samfunn må fordømme drapene på de uskyldige barna i Palestina.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/bgPEOg/debatt
Ahmed, Usma
; Rønning, Asle Olav
(2023).
På vei inn i akademia med minoritetsbakgrunn: − Folk får sjokk når de hører at jeg skal ta doktorgrad.
Ahmed, Usma
(2022).
De yngste barna får med seg mer enn vi tror.
Avisa Oslo.
Ahmed, Usma
(2022).
«Jeg sa Cherrox, ikke støvler!».
Avisa Oslo.
Ahmed, Usma
;
Thun, Cecilie
(2022).
«Mor på prøve»: En kvalitativ studie basert på seks minoritetsmødres opplevelser av inkludering i det norske barnehagefellesskapet.
104 s.
OsloMet - storbyuniversitetet.
Ahmed, Usma
; Øverås, Eline Marie; Ekeli, Caroline Saxegaard;
Syed, Bushra Fatima
(2021).
Dette lærte studentene da de besøkte barnehager i Uganda.
Første steg.
https://www.utdanningsnytt.no/barnehagepedagogikk-