Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Kritisk tenkning i barneskolen (KriT)
KriT er et flerfaglig prosjekt som eies av Utdanningsetaten (Oslo Kommune) med prosjektledelse på OsloMet. Prosjektet har som mål å utvikle en didaktikk for kritisk tenkning i barneskolen med utgangspunkt i barnelitteratur og nyheter.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Lind, Andreas Reichelt
(2023).
Dewey, Experience, and Education for Democracy: A Reconstructive Discussion.
Educational Theory.
Vol. 73.
https://doi.org/10.1111/edth.12567
Lind, Andreas Reichelt; Andersson-Bakken, Emilia; Sandvik, Margareth
(2023).
Patterns of peer talk in consensus-oriented classrooms: Deliberative argumentation or rush toward consensus?.
Learning, Culture and Social Interaction.
Vol. 40.
https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2023.100703
Lind, Andreas Reichelt (2019). Demokratiopplæringen i spenning mellom legitimering og kritikk. Utbildning och Demokrati. Vol. 28.