English version
Geir Aaserud

Geir Aaserud

Vitenskapelige publikasjoner

Aaserud, Geir ; Gulpinar, Tona ; Lafton, Tove (2024). A Memory of Experiencing Milk in Kindergarten. Lyngstad, Mette Bøe; Schei, Tiri Bergesen; Ødegaard, Elin Eriksen (Red.). The Shaping of Professional Identities Revisiting Critical Event Narrative Inquiry. s. 149-163. Brill | Sense.
https://doi.org/10.1163/9789004699236_010

Blaafalk, Hanne ; Solheim, Morten; Aaserud, Geir (2017). Barnehagelæreren som aktør i en politisert barnehagesektor. Blaafalk, Hanne; Aaserud, Geir; Solheim, Morten (Red.). Barnehagelæreren som politisk aktør. s. 13-21. Fagbokforlaget.

Blaafalk, Hanne ; Nordbrønd, Brit; Aaserud, Geir (2017). Det handler om å våge – slik jeg ser det. Blaafalk, Hanne; Aaserud, Geir; Solheim, Morten (Red.). Barnehagelæreren som politisk aktør. s. 187-206. Fagbokforlaget.

Blaafalk, Hanne ; Aaserud, Geir ; Solheim, Morten (2017). Barnehagelæreren som politisk aktør. ISBN: 9788245017793. 213 s. Fagbokforlaget.

Aaserud, Geir (2015). Barnehagelærernes profesjonelle identitet i en vev av fortellinger. Ødegaard, Elin Eriksen; Økland, Magli Sofie (Red.). Fortellinger fra praksis - trøbbel, vendepunkt og stolthet. s. 67-86. Fagbokforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Grindheim, Liv Torunn; Aaserud, Geir (2019). Barnehagelæreren - en verdibygger. ISBN: 9788245023893. 248 s. Fagbokforlaget.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Aaserud, Geir ; Greve, Anne (2025). Barnehagelæreren som tusenkunstner. Wolf, Kristin Danielsen; Thoresen, Ingeborg Tveter (Red.). Barnehagens fundament og mandat. Cappelen Damm Akademisk.

Sæbbe, Per Einar; Greve, Anne ; Aaserud, Geir (2025). Kvinners kamp for et godt barnehagetilbud. Perspektiv på skandinaviska utbildningssystem. 9TH NORDIC EDUCATIONAL HISTORY CONFERENCE . Universitetet i Stockholm, avdeling for lærerutdanning.

Johannessen, Charlotte U ; Aaserud, Geir ; Håvie, Unn Christin (2022). How to integrate knowledge about violence and abuse in kindergarten teacher education. 74 th OMEP World Assembly and Conference. OMEP.

Carson, Nina; Aaserud, Geir (2019). Utvikling av profesjonell dømmekraft gjennom rollespill. Barnehagefolk.

Grindheim, Liv Torunn; Aaserud, Geir (2019). Barnehagelærerens utvidede profesjonsansvar. Grindheim, Liv Torunn; Aaserud, Geir (Red.). Barnehagelæreren - en verdibygger. s. 13-22. Fagbokforlaget.

Aaserud, Geir ; Hjelle, Kristine (2018). "Hva vil det si å være skikket som barnehagelærer?" i Barnehagefolk, nr.3, 2018. Barnehagefolk.

Aaserud, Geir (2017). Verdibørsen: Hannah Arendt Å tenke i mørke tider.

Eikset, Andrea Synnøve Blomsø; Ødegaard, Elin Eriksen; Aaserud, Geir ; Sataøen, Svein Ole (2017). Forkjemperne. Barnehagefolk. Vol. 34.

Aaserud, Geir ; Sæbbe, Per-Einar (2015). Norwegian educational institutions ”marketing” the kindergarten teacher education and profession. The 25th EECERA conference. EECERA.

Aaserud, Geir (2015). Hannah Arendt. Barnehagefolk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.