English version
Hanne Røe-Indregård

Hanne Røe-Indregård

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Brinchmann, Ellen Irén; Røe-Indregård, Hanne ; Karlsen, Jannicke; Schauber, Stefan; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen (2023). The linguistic complexity of adult and child contextualized and decontextualized talk. Child Development.
https://doi.org/10.1111/cdev.13932

Røe-Indregård, Hanne ; Brinchmann, Ellen Irén; Rydland, Veslemøy; Rowe, Meredith L.; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen; Zambrana, Imac Maria (2022). Teacher–Child Interactions During Toy Play and Book Sharing. Early Education and Development.
https://doi.org/10.1080/10409289.2022.2142028

Røe-Indregård, Hanne ; Rowe, Meredith L.; Rydland, Veslemøy; Zambrana, Imac Maria (2022). Features of communication in Norwegian parent–child play interactions. First language. Vol. 42.
https://doi.org/10.1177/01427237211072661

Røe-Indregård, Hanne ; Hølland, Silje ; Hagtvet, Bente Eriksen (2019). Barnehagelæreres samtalestrategier og fem-seks-åringers deltakelse i utvidende samtaler. Norsk tidsskrift for logopedi.
https://hdl.handle.net/10852/76238

Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne ; Wold, Astri Heen; Hagtvet, Bente Eriksen (2019). Amount, diversity and density of words in book reading dialogues with preschool teachers and children with Norwegian language-majority and -minority backgrounds. RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation.
https://hdl.handle.net/10852/76242

Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne ; Wold, Astri Heen; Lykkenborg, Marta; Hagtvet, Bente Eriksen (2018). Initiativ og responsmønstre i boklesingsdialoger mellom barnehagelærer og barn med minoritetsspråklig bakgrunn. NOA - Norsk som andrespråk. Vol. 1-2.
https://hdl.handle.net/10852/71298



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Hjetland, Hanne Næss ; Røe-Indregård, Hanne (2025). Utviklingsarbeid i barnehagen. Nettverkssamling. Nordre Follo kommune.

Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne (2025). Flerspråklighet: Perspektiver fra barnehagen og vurdering av språklig kompetanse.

Røe-Indregård, Hanne ; Karlsen, Jannicke (2025). Flerspråklighet: Perspektiver fra barnehagen og vurdering av språklig kompetanse. Fagsamling. Bærum kommune.

Røe-Indregård, Hanne (2024). Barns samtaleerfaringer i kontekst: Ulike samtalepartnere og aktiviteter. Sommerkonferanse Norsk Logopedlag. Norsk Logopedlag.

Brinchmann, Ellen Irén; Røe-Indregård, Hanne ; Karlsen, Jannicke; Schauber, Stefan; Hagtvet, Ragna Bente Eriksen (2021). Linguistic Qualities of Child and Teacher Contextualized and Decontextualized Talk. Society for Research in Child Development: 2021 Virtual Biennial Meeting. Society for Research in Child Development:.

Røe-Indregård, Hanne ; Rowe, Meredith; Rydland, Veslemøy; Zambrana, Imac Maria (2021). Semantically Contingent Responsiveness in Early Parent-Child Interactions. The Society for Research in Child Development Bi-ennial Meeting . Society for Research in Child Development.

Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne ; Wold, Astri Heen; Hagtvet, Bente (2018). Stille barn: Hvordan pedagoger legger til rette for godt samspill i dialoger med flerspråklige barn som snakker lite. 15. Nordiske Symposium om Børnesprog. Syddansk Universitet.

Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne (2018). Flerspråklige barn i norsk barnehage: Dialogisk samspill i boklesingsaktivitet. Barns språkutvikling i tale og skrift. Instiutt for spesialpedagogikk.

Torkildsen, Janne von Koss; Hagtvet, Bente Eriksen; Bratlie, Siri Steffensen; Jarl, Kristensen; Valberg, Åsrun Edvardsen; Røe-Indregård, Hanne ; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Wie, Ona Bø; Lyster, Solveig-Alma Halaas (2017). Learning Morphology with a Software App: the Effect of Input Variability. Society for the Scientific Study of Reading: Twenty-Fourth Annual Meeting. Society for the Scientific Study of Reading.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.