English version
Ingrid Løken

Ingrid Løken

Kort om

Jeg har en mastergrad i geografi med lektorutdanning 8-13 fra NTNU, hvor mitt mastergradsprosjekt omhandlet sammenhenger mellom klimaendringer og migrasjon. Jeg har undervisningserfaring fra videregående skole i Trondheim og Oslo, og som universitetslektor ved OsloMet.

I mitt doktorgradsprosjekt undersøker jeg rekontekstualisering av geografi i den norske læreplanen i samfunnsfag i grunnskolen, hvor jeg analyserer læreplandokumenter og læreplanutvikling/læreplanprosessen.

Forskningsinteresser er rekontekstualisering av geografisk kunnskap, geografi i læreplanen, læreplanutvikling, geografididaktikk og geografisk tenkning.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Løken, Ingrid ; Wetlesen, Annika (2024). From boundary maintenance to boundary crossing: Geography in the Norwegian national curriculum. 16 s. Curriculum Journal.
https://doi.org/10.1002/curj.247



Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig