English version
Maren Meyer Hegna

Maren Meyer Hegna

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Løkken, Ingrid Midteide; Broekhuizen, Martine; Moser, Thomas; Bjørnestad, Elisabeth ; Hegna, Maren Meyer (2018). Evaluation of the Lamer social competence in preschool scale. Nordisk barnehageforskning (NBF). Vol. 17.
https://doi.org/10.7577/nbf.2424



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Kleppe, Rasmus; Hegna, Maren Meyer (2025). Quality in Early Childhood Educa1on and Care and children's social competence in the early years (0-3 years). Pop up seminar: Fra barnehage til skole: Hvilken betydning har barnehage og barns hjemmemiljø for senere skoleprestasjoner?. GoBaN skole, OsloMet.

Hansen, Joakim Evensen; Hegna, Maren Meyer ; Elnes, Magdalena (2023). Predicting Cognitive Development and Social Competence Outcomes from ITERS-R and ECERS-R. The EECERA 2023 Conference. EECERA.

Hegna, Maren Meyer ; Hansen, Joakim Evensen; Eliassen, Erik (2022). Nye tilnærminger til bruk av måleverktøyet ITERS-R. Nettverk for effektstudier og longitudinelle studier om barn i barnehage (NELBA). Læringsmiljøsenteret og Filiorum ved UiS.

Hegna, Maren Meyer ; Elnes, Magdalena (2022). Tilnærminger til bruk av måleverktøyet ITERS-R - samarbeid om to tilnærminger. Seminar for forskningsgruppen SAMBA og Språksterkprosjektet. Forskningsprosjektet Språksterk 1-6 ved IFP UiO.

Bjørnestad, Elisabeth ; Hatlevik, Ove Edvard ; Sandvik, Margareth ; Hegna, Maren Meyer ; Trouiller, Thomas finnøy (2021). Informasjonswebinar - GoBaN studien. webinar. GoBaN skole.

Bjørnestad, Elisabeth ; Baustad, Anne Grethe; Hegna, Maren Meyer (2018). Applying an alternate scoring procedure and reorganizing indicators in the Environment Rating Scales. NERA. Nordic Educational Research Assosiation.

Bjørnestad, Elisabeth ; Eliassen, Erik ; Hegna, Maren Meyer ; Broekhuizen, Martine; Barnes, Jacqueline (2017). Applying an alternate scoring procedure and reorganization of idicators in the ITERS-R. Society for Research in Child Development. Society for Research in Child Development.

Hegna, Maren Meyer ; Bjørnestad, Elisabeth (2016). Assessing global quality in Norwegian ECEC by applying an alternate scoring option on the ITERS-R. EECERA Annual Conference. European Early Childhood Education Research Association .

Bjørnestad, Elisabeth ; Os, Ellen ; Hegna, Maren Meyer (2015). Child care quality in Norwegian ECEC measured with Caregiver Interaction Profile Scales (CIP) and ITERS-R. EECERA-konferanse 2015. European Early Childhood Education Research Association.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.