English version
Solveig Østrem

Solveig Østrem

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Greve, Anne ; Skundberg, Øystein ; Østrem, Solveig (2024). Smittevern og biopolitikk i barnehagens hverdagsliv. Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
https://doi.org/10.23865/barn.v42.5600

Østrem, Solveig (2024). Kohortbarnehagen. Relasjonskompetanse anvendt i en unntakstilstand. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 108.
https://doi.org/10.18261/npt.108.1.6

Kasin, Olav ; Østrem, Solveig (2023). Masterutdannede barnehagelæreres vilkår i barnehagen. Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Red.). Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.55.ch5

Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2023). Viden, kritik og uenighedsfælleskab. Rothuizen, Jan Jaap; Togsverd, Line (Red.). s. 124-143. Akademisk Forlag.

Østrem, Solveig (2022). Å skrive akademisk. En veiviser for forskere. ISBN: 9788202777647. Cappelen Damm Akademisk.

Østrem, Solveig (2021). Å skrive akademisk. En veiviser for forskere. ISBN: 9788202533373. 154 s. Cappelen Damm Akademisk.

Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2019). Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. ISBN: 9788202569525. 308 s. Cappelen Damm Akademisk.

Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (2019). Problembarn og programinvasjon. Pettersvold, Mari; Østrem, Solveig (Red.). Problembarna. Manualer og metoder i barnehage, skole og barnevern. s. 7-36. Cappelen Damm Akademisk.

Østrem, Solveig (2018). Barnehagen som samfunnsinstitusjon. ISBN: 9788202570453. 202 s. Cappelen Damm Akademisk.

Østrem, Solveig (2018). Hvorfor barnehagelærere ikke slutter. Østrem, Solveig (Red.). Barnehagen som samfunnsinstitusjon. s. 177-198. Cappelen Damm Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig