Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Et lag rundt eleven - en klyngerandomisert effektevaluering av LOG-modellen
Prosjektet skal gi ny kunnskap om hvordan flerfaglig kompetanse i skolen kan benyttes på best mulig måte. Prosjektet omfatter utvikling, utprøving og effektevaluering av tiltak for flerfaglig samarbeid i fire kommuner.
-
EUROSHIP – Hvordan motvirke ulikhet i sosialt medborgerskap? Nye verktøy for å fremme sosial robusthet i Europa
Prosjektet vil gi ny komparativ kunnskap om hvor effektive velferdspolitiske tiltak er for å minske forekomsten av fattigdom og sosial ekskludering i Europa.
-
Organising for Outcome - Links between service integration and transitions to employment for citizens with complex service needs
Vil samordnede tjenester gjøre det lettere å komme inn i eller tilbake til arbeidslivet for mennesker som trenger hjelp fra flere ulike hold?
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Lie, Iselin Huseby
;
Saltkjel, Therese
(2024).
Social workers’ educational level and attitudes toward child participation in cases regarding children’s contact with birth parents–the case of Norway.
Social Work Education.
https://doi.org/10.1080/02615479.2024.2380470
Andreassen, Tone Alm
;
Breit, Eric
;
Saltkjel, Therese
(2024).
Providing individualized services under complex conditions: A configurational analysis of street-level organizations.
Public Administration.
https://doi.org/10.1111/padm.13035
Sønderskov, Mette; Saltkjel, Therese ; Rønningstad, Chris Andre (2022). Antologiens bidrag: kunnskapsutvikling om inkludering i arbeidslivet gjennom samhandling. Saltkjel, Therese; Rønningstad, Chris Andre; Sønderskov, Mette (Red.). Samhandling og inkludering i arbeidslivet . s. 308-331. Cappelen Damm Akademisk.
Hermansen, Åsmund
;
Saltkjel, Therese
(2022).
Doing it step by step: a flipped classroom approach to teaching statistical analysis in social work.
Social Work Education.
https://doi.org/10.1080/02615479.2022.2123912
Andreassen, Tone Alm ; Breit, Eric ; Saltkjel, Therese (2022). Inkludering, antidiskriminering eller aktivering: Hvordan politikk for økt arbeidslivsdeltakelse studeres fra ulike forskningstradisjoner. Saltkjel, Therese; Rønningstad, Chris Andre; Sønderskov, Mette (Red.). Samhandling og inkludering i arbeidslivet . s. 41-71. Cappelen Damm Akademisk.
Saltkjel, Therese ; Rønningstad, Chris Andre; Sønderskov, Mette (2022). Samhandling og inkludering i arbeidslivet. ISBN: 9788202740528. Cappelen Damm Akademisk.
Saltkjel, Therese
;
Andreassen, Tone Alm
; Minkman, Mirella
(2022).
Conceptualising service integration for inclusive activation: Exploring transferal and translation of models from health care.
14 s.
International Journal of Social Welfare.
https://doi.org/10.1111/ijsw.12539
Saltkjel, Therese
;
Malmberg-Heimonen, Ira
;
Tøge, Anne Grete
(2021).
Betydningen av tverrprofesjonelt samarbeid for lærernes vurderinger av egen kompetanse til å tilpasse opplæring i skolen.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 15.
https://doi.org/10.23865/up.v15.2836
Saltkjel, Therese
;
Andreassen, Tone Alm
;
Helseth, Sølvi
; Minas, Renate
(2021).
A scoping review of research on coordinated pathways towards employment for youth in vulnerable life situations.
European Journal of Social Work.
https://doi.org/10.1080/13691457.2021.1977249
Wel, Kjetil A. van der
;
Hermansen, Åsmund
;
Dahl, Espen
;
Saltkjel, Therese
(2021).
Utsatte unges livsbaner før og etter NAV-reformen: Flere «integrerte», sammenhengende, progressive og effektive forløp?.
Tidsskrift for velferdsforskning.
Vol. 24.
https://doi.org/10.18261/issn.2464-3076-2021-01-06