Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Aaring, Vegard Fånes ; Sandell, Martin Blaauw ; Jensen, Rein M. ; Vinje, Erlend Ellefsen (2024). Hvordan forstår lærere og elever et mindre idrettsrettet kroppsøvingsfag?. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Red.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. s. 21-46. Cappelen Damm Akademisk.
Aasland, Oda Eline; Aaring, Vegard Fånes ; Kruken , Andrea Hovstein ; Aasland, Markus Johansen; Vinje, Erlend Ellefsen (2024). Kroppsøvingsfagets nedprioriterte områder?. Vinje, Erlend Ellefsen; Fon, Karl Petter; Sandell, Martin Blaauw; Vagle, Markus (Red.). Kroppsøving etter fagfornyelsen. s. 77-98. Cappelen Damm Akademisk.
Standal, Øyvind Førland;
Aaring, Vegard Fånes
; Kirk, David
(2023).
Exploring pedagogies of embodiment in physical education teacher education.
Physical Education and Sport Pedagogy.
https://doi.org/10.1080/17408989.2023.2260398
Vinje, Erlend Ellefsen ; Aaring, Vegard Fånes ; Skrede, Joar (2021). Hvordan forstå kroppsøving – når faget oppfattes så ulikt?. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. s. 15-37. Cappelen Damm Akademisk.
Brattenborg, Steinar ; Aaring, Vegard Fånes ; Kvikstad, Ingvild ; Vinje, Erlend Ellefsen (2021). Hvordan oppfatter kroppsøvingslærere at undervisningspraksisen vil kunne påvirkes av fagfornyelsen?. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. s. 61-85. Cappelen Damm Akademisk.
Hordvik, Mats Melvold ; Aaring, Vegard Fånes (2021). Modellbasert praksis – èn visjon for fagfornyelse i kroppsøving. Vinje, Erlend Ellefsen (Red.). Didaktiske utfordringer i kroppsøving. s. 191-217. Cappelen Damm Akademisk.
Aaring, Vegard Fånes ; Sandell, Martin Blaauw (2019). På leting etter bevegelseslæring i fagets styringsdokumenter. Vinje, Erlend Ellefsen; Skrede, Joar (Red.). Fremtidens kroppsøvingslærer. s. 133-153. Cappelen Damm Akademisk.