Norwegian version
Finn Aarsæther

Finn Aarsæther

Fields of study

Academic disciplines

Nordic languages

Subject areas

Multilingualism   Code-switching   Multiethnolectal style

Scientific publications

Aarsæther, Finn (2021). Learning environment and social inclusion for newly arrived migrant children placed in separate programmes in elementary schools in Norway. 16 p. Cogent Education. Vol. 8.
https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.1932227

Aarsæther, Finn (2018). Kapittel 7 Norsk som andrespråk. Mæhlum, Brit Kirsten (Ed.). Norsk språkhistorie II : praksis. p. 533-562. Novus Forlag.

Aarsæther, Finn ; Bjarnø, Vibeke ; Nergård, Mette Elisabeth (2017). Språklig mangfold og læring Didaktikk for flerspråklig klasserom. ISBN: 9788205505759. 240 p. Gyldendal Akademisk.

Opsahl, Toril; Aarsæther, Finn (2015). Interaksjonelle tilnærminger i andrespråksforskninga. NOA - Norsk som andrespråk. Vol. [31].
http://hdl.handle.net/10642/3211

Aarsæther, Finn ; Marzo, Stefania; Nistov, Ingvild; Ceuleers, Evy (2015). Indexing locality: contemporary urban vernaculars in Belgium and Norway. Nortier, Jacomine; Svendsen, Bente Ailin (Ed.). Language, Youth and Identity in the 21st Century. Linguistic Practices across Urban Spaces. p. 249-270. Cambridge University Press.
https://doi.org/10.1017/cbo9781139061896.018

Bjarnø, Vibeke ; Nergård, Mette Elisabeth ; Aarsæther, Finn (2013). Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. ISBN: 978-82-05-42520-0. 235 p. Gyldendal Akademisk.

Aarsæther, Finn (2013). Elevaktive arbeidsformer for andrespråkseleven. Bjarnø, Vibeke; Nergård, Mette Elisabeth; Aarsæther, Finn (Ed.). Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. p. 146-170. Gyldendal Akademisk.

Aarsæther, Finn (2013). Flerspråklighet i forskning, lovverk og læreplaner. Bjarnø, Vibeke; Nergård, Mette Elisabeth; Aarsæther, Finn (Ed.). Språklig mangfold og læring. Didaktikk for flerspråklige klasserom. p. 36-70. Gyldendal Akademisk.

Aarsæther, Finn (2010). The Use of multiethnic youth language in Oslo. Quist, Pia; Svendsen, Bente Ailin (Ed.). Multilingual urban Scandinavia : new linguistic practices. p. 111-126. Multilingual Matters.

Aarsæther, Finn ; Hilditch, Grethe (2009). Sikringskost og fordypning. Om flerkulturell kompetanse for læreren fra HiO. Standnes, Gro (Ed.). An-Magritt Hauge 60 år. Gratulasjonsskrift. p. 68-76. Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring.





These publications are obtained from Cristin. The list may be incomplete