Fields of study
Academic disciplines
Subject didactics Physics Physical education and sport psychology
Subject areas
Track and field Professional Development in Teacher Education Bildung in Teacher Education Research Methodolgy Judo in Physical Education Swimming
Countries
Research groups
Publications and research
Scientific publications
Esser-Noethlichs, Marc (2022). Bevegelseslæring eksemplifisert i friidrett. Kvikstad, Ingvild (Ed.). Motorikk i et didaktisk perspektiv. 12. p. 261-277. Gyldendal Akademisk.
Esser-Noethlichs, Marc; Løndal, Knut (2022). Didactics in Organised Sport and Physical Education in Norway -- Several Concepts with Unclear Boundaries,. Höger, Brigitta; Kleiner, Konrad (Ed.). Sports Didactics in Europe History, Current Trends and Future Developments. B. p. 195-216. Waxmann Verlag.
Haugen, Anders L. Hage; Riiser, Kirsti; Esser-Noethlichs, Marc; Hatlevik, Ove Edvard (2022). Developing Indicators to Measure Critical Health Literacy in the Context of Norwegian Lower Secondary Schools. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) . Vol. 19.
Esser-Noethlichs, Marc (2021). Inkludering i lys av allmenndanning og den kritisk-konstruktive didaktikken. Standal, Øyvind Førland; Rugseth, Gro (Ed.). Inkluderende kroppsøving. 8. p. 145-165. Cappelen Damm Akademisk.
Esser-Noethlichs, Marc (2019). Nye tverrfaglige temaer i et kroppsøvingsfaglig perspektiv. Vinje, Erlend Ellefsen; Skrede, Joar (Ed.). Fremtidens kroppsøvingslærer. 3. p. 50-72. Cappelen Damm Akademisk.
Esser-Noethlichs, Marc (2016). Kvalitativ bevegelseslæring i friidrett. Kvikstad, Ingvild (Ed.). Motorikk i et didaktisk perspektiv. 11. p. 223-236. Gyldendal Akademisk.
Esser-Noethlichs, Marc (2016). Hvordan kan dannelsesprosesser fremmes i kroppsøving? Dannelsens didaktiske dimensjoner eksemplifisert med judo. Vinje, Erlend Ellefsen (Ed.). Kroppsøvingsdidaktiske utfordringer. 6. p. 115-142. Cappelen Damm Akademisk.
Esser-Noethlichs, Marc; Midthaugen, Per (2015). Interkulturell læring og inkludering i kroppsøving - noen fagdidaktiske refleksjoner. Standal, Øyvind Førland; Rugseth, Gro (Ed.). Inkluderende kroppsøving. Kapittel 6. p. 96-120. Cappelen Damm Akademisk.
Esser-Noethlichs, Marc (2014). "Svømmingens fysikk" - et tverrfaglig undervisningsprosjekt. Vingdal, Inger Marie (Ed.). Fysisk aktiv læring. 9. p. 152-176. Gyldendal Akademisk.
Noethlichs, Marc (2007). Physik und Schwimmen gleichzeitig Ein Beispiel für eine fächerverbindende Unterrichtsreihe. Praxis der Naturwissenschaften. Physik in der Schule.. Vol. 56.