Research groups
Research projects
-
Teacher Education Schools and Teacher Education Workplaces in Vocational Teacher Education
Development of an organizational theoretical, didactic model for collaboration between educational institution and field of practice.
Publications and research
Dissemination
Gulbrandsen, Petter ; Bøen, Lene ; Tyskerud, Anne-Mette (2024). Organisering, gjennomføring og oppfølging av PPUY - studenter i pedagogisk praksis ved Oslomet. Nasjonalt nettverk for Praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY). Oslomet, Institutt for yrkesfaglærerutdanning.
Gulbrandsen, Petter ; Gjersøe, Karine Sand (2024). Virtuelle refleksjonsgrupper i et bærekraftperspektiv ved Praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfaglærer (PPUY). Om datainnsamlingen i prosjektet. Dagsseminar med forskningsgruppen Yrkesfaglige kunnskapsformer i et mangfoldsperspektiv.. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, Oslomet.
Gulbrandsen, Petter ; Watz, Siw Helen Martinsen (2024). Fra lærer til kvalifisert praksislærer - en utviklingsprosess. Undervisning i veiledning, kollegaveiledning og utviklingsarbeid for lærerkollegier på en videregående yrkesfagskole. Et bidrag til utvikling av en organisasjonsteoretisk, didaktisk modell for samarbeid mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt i LUSY prosjektet. Veiledningskonferansen 2024. Høgskolen i Østfold.
Gulbrandsen, Petter ; Wolden, Anne-Catrine ; Gjersøe, Karine Sand ; Nymark, Solfrid ; Granborg, Øyvind ; Tyskerud, Anne-Mette ; Bøen, Lene ; Syverstad, Marie ; Holst-Larsen, Ragnvald (2023). Oppbygging og organisering av PPU-Y studiet ved Oslomet. Nasjonalt samarbeidsmøte for Praktisk - pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPU-Y). Institutt for yrkesfaglærerutdanning, Oslomet.
Gulbrandsen, Petter ; Vabø, Mia ; Watz, Siw Helen Martinsen (2023). Språkkompetanse, kommunikasjon og læring - Minoritetsspråklige som har arbeidspraksis i helse- og omsorgssektoren. Dagsseminar med forskningsgruppa Yrkesfaglige kunnskapsformer i et mangfoldsperspektiv.. Institutt for yrkesfaglærerutdanning, Oslomet.
Gulbrandsen, Petter ; Vabø, Mia ; Watz, Siw Helen Martinsen (2023). Navigating Vocational Education: Experiences of Short-Term Minority Language-Speaking Students in a Norwegian Alternative Vg3 Pathway. Learning environments for future Nordic eldercare. Explorative workshop . YLU, Oslomet.
Vabø, Mia ; Gulbrandsen, Petter ; Watz, Siw Helen Martinsen (2023). Norwegian vocational education and training (VET) for health care workers. Learning environments for future Nordic eldercare. Explorative workshop. YLU, Oslomet.