Research groups
Publications and research
Scientific publications
Hagen, Aina Landsverk
;
Lorenzen, Sara Berge
(2024).
Chasing balloons as scientific practice: On transformative cocreation and epistemic ethics of care in the emerging field of youth citizen social science.
22 p.
International Journal of Action Research.
Vol. 20.
https://doi.org/10.3224/ijar.v20i1.06
Hagen, Aina Landsverk
; Engerbakk, Bjørk;
Lorenzen, Sara Berge
;
Tolstad, Ingrid M.
(2024).
Rebels in their own job: How digging into a municipal mystery turned invited youth participation in an urban planning process into uninvited activism.
Children & society.
https://doi.org/10.1111/chso.12820
Alves, Daniele Evelin ; Lorenzen, Sara Berge ; Hagen, Aina Landsverk ; Murray, Ane Evenstad; Aschehoug, Erik; Abildsnes, Miriam; Juul, Cathrine (2023). Hva med sklier i stedet for trapper? Elevers medvirkning ved byggeprosjekter i nabolaget. Bedre Skole. Vol. 2023.
Hagen, Aina Landsverk
;
Tolstad, Ingrid M.
;
Lorenzen, Sara Berge
(2022).
Pandemi som mulighetsrom for digital transformasjon.
Eliassen, Knut Ove; Ogundipe, Anne; Prytz, Øyvind (Ed.).
Estetiske praksiser i den digitale produksjonens tidsalder . p. 463-494.
Fagbokforlaget.
https://doi.org/https://doi.org/10.55669/oa140513
Andersen, Bengt ; Lorenzen, Sara Berge (2021). Ballens uforutsigbare vei mot mål: Medvirkning som maktspill. Hagen, Aina Landsverk (Ed.). Ung medvirkning: Kreativitet og konflikt i planlegging. p. 223-246. Cappelen Damm Akademisk.
Alves, Daniele Evelin
;
Lorenzen, Sara Berge
;
Hagen, Aina Landsverk
(2021).
Skolefag som kanal for ungdomsmedvirkning
i lokale utviklingsprosjekter.
Hagen, Aina Landsverk; Andersen, Bengt (Ed.).
Ung medvirkning: Kreativitet og konflikt i planlegging. p. 87-114.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.150
Hagen, Aina Landsverk
;
Lorenzen, Sara Berge
(2021).
Fra medvirker og medforsker til ung sosial entreprenør.
Hagen, Aina Landsverk; Andersen, Bengt (Ed.).
Ung medvirkning: Kreativitet og konflikt i planlegging. p. 147-171.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.150
Lorenzen, Sara Berge ; Hagen, Aina Landsverk (2021). Hybride rom og levende laboratorier: Erfaringer fra uttesting av digitale medvirkningsmetoder. Hagen, Aina Landsverk; Andersen, Bengt (Ed.). Ung medvirkning: Kreativitet og konflikt i planlegging. p. 125-146. Cappelen Damm Akademisk. https://doi.org/https://doi. org/10.23865/noasp.15