Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Christiansen, Bjørg;
Blomberg, Karin
;
Lindeflaten, Katrin
;
Holm Larsen, Monica
; Averlid, Gertrud M;
Salinas, Deborah
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
(2023).
Praksisveilederes erfaring med lokale læreplaner for sykepleierstudenter.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
https://doi.org/10.7557/14.6860
Christiansen, Bjørg; Holm Larsen, Monica ; Blomberg, Karin ; Averlid, Gertrud M; Hessevaagbakke, Elisabeth ; Lindeflaten, Katrin (2023). Utvikling av lokale læreplaner som redskap for læring og vurdering i praksisstudier. ISBN: 9788202794873. 18 s. Cappelen forlag.
Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Furuseth, May-Tove ; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; Hjeltnes, Bjarne ; Hessevaagbakke, Elisabeth (2021). Bioingeniørstudenter som veiledere for sykepleiestudenter i venøs blodprøvetaking. 5 s. Bioingeniøren.
Lindeflaten, Katrin
;
Christiansen, Bjørg
; Aamold, Kristin;
Halvorsrud, Hedvig
; Espe, Kristin Isabella Kirkengen;
Hessevaagbakke, Elisabeth
(2021).
Studenter på kompletterende sykepleierutdanning sine erfaringer som veiledere i et medstudentbasert studieopplegg.
13 s.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 105.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2021-02-09
Torbjørnsen, Astrid
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
;
Grov, Ellen Karine
;
Bjørnnes, Ann Kristin
(2021).
Enhancing students learning experiences in nursing programmes: An integrated review.
7 s.
Nurse Education in Practice.
Vol. 52.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103038
Løyland, Borghild
; Peveri, Anne Marthe;
Hessevaagbakke, Elisabeth
; Taasen, Inger;
Lindeflaten, Katrin
(2019).
Students’ Observations of Hand Hygiene in Nursing homes using the Five Moments of Hand Hygiene.
Journal of Clinical Nursing (JCN).
https://doi.org/10.1111/jocn.15136
Hessevaagbakke, Elisabeth ; Christiansen, Bjørg (2019). Hvordan kan praksisveileder vurdere studentenes pedagogiske kompetanse i relasjon til pasienter?. Christiansen, Bjørg; Jensen, Kari Toverud; Larsen, Kristian (Red.). Vurdering av kompetanse i praksisstudier - En vitenskapelig antologi. s. 219-230. Gyldendal Akademisk.
Havnes, Anton
;
Christiansen, Bjørg
; Bjørk, Ida Torunn;
Hessevaagbakke, Eva Elisabeth
(2016).
Peer learning in higher education:Patterns of talk and interaction in skills centre simulation.
Learning, Culture and Social Interaction.
Vol. 8.
https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2015.12.004
Bjørk, Ida Torunn;
Christiansen, Bjørg
;
Havnes, Anton
;
Hessevaagbakke, Eva Elisabeth
(2015).
Exploring the black box of practical skill learning in the clinical skills center.
Journal of Nursing Education and Practice (JNEP).
Vol. 5.
https://doi.org/10.5430/jnep.v5n11p131
Hessevaagbakke, Elisabeth ; Johansen, Anne Grethe; Gudjonsdottir, Solveig; Christiansen, Bjørg (2013). Praksisveilederens funksjon i et medstudentbasert studieopplegg i klinikken. Nordisk sygeplejeforskning. Vol. 3.