English version
Astrid Torbjørnsen

Astrid Torbjørnsen

Kort om

Jeg er utdannet sykepleier fra Lovisenberg Diakonale høgskole, og har hovedfag i helsefag fra Universitetet i Oslo. Mitt doktorgradsarbeid er fra Medisinsk fakultet ved Universitetet i Oslo, om helseteknologi, med disputas i 2020.

Jeg er emnenansvarlig i flere emner i bachelor i sykepleie, blant annet metode, kunnskapsbasert praksis og bacheloroppgave. Jeg er aktiv i internasjonaliseringsarbeid i utdanning, blant annet gjennom COIL – collaborative online international learning.

Mine forskningsinteresser omhandler helseteknologi og pasientrapporterte utfallsmål og hvordan disse fungerer i et samspill i klinisk bruk.

Overordnet kombinerer jeg mine interesser for undervisning og forskning ved at teknologi er i fokus begge steder.

Jeg er prosjektleder for Brukerstyrt poliklinikk i samarbeid med Akershus Universitetssykehus, og nestleder i forskningsgruppen Livskvalitet.

Fagområder

Emner

Helseteknologi

Forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Høium, Kari ; Erichsen, Torunn ; Johannessen, Lilja Marlen ; Raaheim, Arild; Torbjørnsen, Astrid (2024). What characterizes the use of digital technology in bachelor-level practice placements in health programs?. Nurse Education in Practice. Vol. 75.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2024.103883

Hanstad, Maren Meinseth; Haugen, Signe Nygaard; Utne, Inger ; Løyland, Borghild ; Torbjørnsen, Astrid ; Grov, Ellen Karine (2024). Helserelatert livskvalitet hos personer som har eller har hatt blærekreft. Nordisk tidsskrift for helseforskning. Vol. 20.
https://doi.org/https://doi.org/10.7557/14.7265

Røe, Yngve ; Torbjørnsen, Astrid ; Admiraal, Wilfried (2024). Educators’ digital competence in physiotherapy and health professions education: Insights from qualitative interviews. Digital Health. Vol. 10.
https://doi.org/10.1177/20552076241297044

Røe, Yngve ; Torbjørnsen, Astrid ; Admiraal, Wilfried (2024). Educators' digital competence in health professions education: Insights from qualitative interviews. Digital Health. Vol. 10.
https://doi.org/10.1177/20552076241297044

Torbjørnsen, Astrid ; Spildo, Ingeborg ; Mollestad, Maria Aadland ; Jensen, Annesofie Lunde; Singstad, Tone; Mickelson Weldingh, Nina; Joranger, Pål ; Ribu, Lis ; Holmen, Heidi (2024). Investigating Digital Patient-Reported Outcome Measures in Patient-Centered Diabetes Specialist Outpatient Care (DigiDiaS): Protocol for a Multimethod Prospective Observational Study. JMIR Research Protocols. Vol. 13.
https://doi.org/10.2196/52766

Bjørnnes, Ann Kristin ; Skaufel, Hennie; Holmstrøm-Rising, Malin; Gädda, Marlene; Nieminen, Anna-Lena; Misvær, Nina ; Monggaard, Maria-Louise Bender; Greve Sørensen, Katrine; Alondere, Linda; Butkuviene, Asta; Torbjørnsen, Astrid (2024). Short-Term Student Exchange in Nursing Education: A Descriptive Pilot Study. Sage Open.
https://doi.org/10.1177/21582440241299522

Torbjørnsen, Astrid ; Jensen, Annesofie Lunde; Singstad, Tone; Mickelson Weldingh, Nina; Holmen, Heidi (2023). Patient-reported outcome measures in diabetes outpatient care: a scoping review. BMJ Open Diabetes Research & Care. Vol. 11.
https://doi.org/10.1136/bmjdrc-2023-003628

Torbjørnsen, Astrid ; Utne, Inger ; Løyland, Borghild (2023). Long-term social assistance recipients’ experiences with an increased monthly payment: a qualitative pilot study. Scandinavian Journal of Public Health.
https://doi.org/10.1177/14034948231209369

Riiser, Kirsti ; Kalleson, Runa ; Holmen, Heidi ; Torbjørnsen, Astrid (2023). Integrating research in health professions education: a scoping review. BMC Medical Education. Vol. 23.
https://doi.org/10.1186/s12909-023-04615-4

Røe, Yngve ; Torbjørnsen, Astrid ; Stanghelle, Brita ; Helseth, Sølvi ; Riiser, Kirsti (2023). Health Literacy in Higher Education: A Systematic Scoping Review of Educational Approaches. Pedagogy in health promotion.
https://doi.org/10.1177/23733799231191107





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig