Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Klasserommets praksisformer 20 år etter
Prosjektets undersøker seksåringers klasseromsaktiviteter og endringene fra Reform 97 til Fagfornyelsen.
-
Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Kjensli, Grethe; Nordby, Siri Krogh; Sundtjønn, Trude Pedersen (2022). Norwegian primary teacher education: Prospective teachers' responses to short written feedback. Hodgen, Jeremy; Geraniou, Eirini; Bolondi, Giorgio; Feretti, Federica; Ferretti, Federica (Red.). Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). European Society for Research in Mathematics Education.
Sundtjønn, Trude
(2013).
Students’ Discussions on a Workplace Related Task.
Ubuz, Behiye; Haser, Çiğdem; Mariotti, Maria Alessandra (Red.).
Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Applications and Modelling. s. 1117-1126.
European Society for Research in Mathematics Education.
http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/doc/CE...
Presthus, Anne Marie; Sundtjønn, Trude (2011). Samarbeidsrelasjoner mellom pedagogikk og andre fag. Presthus, Anne Marie (Red.). Fra teori til praksis og tilbake igjen Forsøk med praksis som integrerende element i lærerutdanningen - PIL-forsøket ved Universitetet i Agder. Kapittel 3. s. 41-47.