English version
Dag Freddy Røed

Dag Freddy Røed

Vitenskapelige publikasjoner

Giæver, Tonje Hilde ; Stokke, Ruth Seierstad ; Røed, Dag Freddy (2024). Læreres oppfatninger om å skrive seg til lesing med digital lydstøtte (STL+). Nordic Journal of Digital Literacy. Vol. 10.
https://doi.org/10.23865/njlr.v10.5841

Røed, Dag Freddy ; Tkachenko, Elena (2022). The Relevance of Immigrant Teachers’ Experience to Developing Professional Identity during a Teacher Requalification Program in Norway. Karpava, Sviatlana (Red.). Handbook of Research on Multilingual and Multicultural Perspectives on Higher Education and Implications for Teaching. IGI Global.
https://doi.org/10.4018/978-1-7998-8888-8.ch008

Syversen, Therese Garshol; Røed, Dag Freddy (2021). «Noen er humoristiske og rørende, mens andre er irrelevante og kleine». Ungdom sine vurderingar av fire diktsamlingar skrivne for ungdom. Norsklæreren.
https://hdl.handle.net/11250/2787549



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Syversen, Therese Garshol; Håland, Kjersti Sørmoen; Rom, Bjarte; Røed, Dag Freddy (2018). Ungdomstrinn i Utvikling. Skolebasert kompetanseutvikling på ungdomstrinnet 2013-2017. HINN (Hihm) som utviklingspartnere. Sluttrapport. 17 s. Høgskolen i Innlandet.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Røed, Dag Freddy (2024). Flerspråklige undervisningspraksiser på skjerm - Hvordan og hvorfor? Erfaringer fra flerspråklige, digitale klasserom i Norge. Den 17. Nordiske Læreruddannelseskonference. UCSYD.

Stokke, Ruth Seierstad ; Giæver, Tonje Hilde ; Røed, Dag Freddy (2024). Skriving med STL+. Bedre Skole.

Røed, Dag Freddy (2024). Lærerinitierte litterasitetspraksiser i flerspråklige, digitale klasserom. Et eksempel fra en mottaksklasse på barnetrinnet i Norge. NorDan16. Södertörns Högskola.

Røed, Dag Freddy (2023). Mutlilingual Teaching Practices in Technology-Rich Classrooms in Norway: Exploring tablets as a pedagogical resource. Language Learning and Teaching in Digital Transformation. Ph Luzern. University of Teacher Education.

Røed, Dag Freddy (2022). Ja takk, begge deler? Norske læreres oppfatninger knyttet til skriving for hånd og på tastatur i skolens begynneropplæring. Den 16. Nordiske Læreruddannelseskonference, innovation i undervisning og læring. Fróðskaparsetur Føroya.

Røed, Dag Freddy (2022). Refleksjoner knyttet til språkkrav og språklæring for lærere med utenlandsk bakgrunn i Norge. Erfaringer fra den kompletterende lærerutdanningen ved OsloMet – Storbyuniversitetet. Forskningskonferanse om norsk som andrespråk 2022. Høgskolen i Østfold, Institutt for språk, litteratur og kultur.

Røed, Dag Freddy ; Giæver, Tonje Hilde ; Stokke, Ruth Seierstad (2019). Lærerens arbeid med læringsledelse ved bruk av STL+. Skriv! les! 2019. Lesesenteret og skrivesenteret.

Bjørkvold, Tuva ; Røed, Dag Freddy ; Svanes, Ingvill Krogstad (2019). Metalinguistic talk in literacy events with tablets. ARLE Conference.

Randen, Gunhild Tveit ; Røed, Dag Freddy ; Monsen, Marte (2017). «En lærer skal jo alltid kunne mer enn elevene sine»: Oppfatninger om språklig variasjon blant minoritetsspråklige lærere. Den trettonde forskningskonferensen om nordens språk som andraspråk. Vasa Universitet.

Røed, Dag Freddy (2017). En "ny" lærerutdanning?.
https://www.utdanningsnytt.no/utdanning/debatt/201





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.