Kort om
Jeg er jobber på seksjon fysisk fostring ved Institutt for barnehagelærerutdanning ved OsloMet – storbyuniversitetet. Jeg har en mastergrad i idrettsvitenskap fra Nord universitet, og videreutdanning i spesialpedagogikk. Forskningsinteressene mine ligger i skjæringspunktet mellom helse, fysisk aktivitet, undervisningsmetoder og inkluderende praksise. Jeg er særlig opptatt av hvordan pedagogiske tilnærminger, uterom og profesjonelle praksiser i barnehagen påvirker barns deltakelse, trivsel og kroppslige læring. I undervisningen vektlegger han integrasjonen mellom teori og praksis, med mål om å støtte studentene i å utvikle en reflektert og praksisorientert profesjonsidentitet.
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Botnen, Synnøve Smebye ; Sandbakken, Mari ; Kaarby, Karen Marie Eid ; Solheim, Elias (2024). Kraften av sted - Arbeidsplassen som læringsarena i natur, helse og bevegelse. Norsk barnehageforskningskonferanse. Høgskulen på Vestlandet.
Sandbakken, Mari ; Botnen, Synnøve Smebye ; Kaarby, Karen Marie Eid ; Solheim, Elias (2023). Enhanced use of the kindergarten as learning environment and peer-assessments to strengthen the student's learning processes. NERA-kongressen . Nordisk forening for pedagogisk forskning.
Sandbakken, Mari ; Botnen, Synnøve Smebye ; Kaarby, Karen Marie Eid ; Solheim, Elias (2023). Bruk av barnehagen som læringsmiljø og medstudentvurderinger for å styrke studentenes læringsprosesser. Årsmøte og faglig nettverk. Nasjonal Nettverk for Fysisk Fostring .
Vik, Unni ; Fønnebø, Bente ; Langholm, Guri; Skaug, Hilde Nancy; Neegaard, Henrik ; Sandbakken, Mari ; Osnes, Heid ; Byhring, Anne Kristine ; Hagen, Anikke ; Jørgensen, Kari-Anne ; Synnes, Kari; Botnen, Synnøve Smebye ; Solheim, Elias ; Tuset, Elly Herikstad (2019). Plastdekke i barns lekemiljøer - til beste for hvem?.