Kort om
Arbeidsoppgaver: Å bidra til å kvalifisere og utvikle Læringssenteret som universitetsbibliotek, og generelt dyktiggjøre HiOA’s tilsatte og partnermiljøer som produsenter og brukere av digitale ressurser i undervisning, FoU og innovasjonsarbeid. Omfatter digital informasjonskompetanse, elæring, produksjon, organisering/gjenfinning og bruk av multimedialt materiale. Arbeidet omfatter utvikling og realisering av designmønstre for prosjekter og andre aktiviteter der slike ferdigheter og aktiviteter kommer til uttrykk.
Lederansvar for LATINA/lab ("Learning And Teaching IN a digital world") som driver forsknings-og utviklingsarbeid gjennom nasjonale og internasjonale utviklingsprosjekter som MOOCAHUSET og LATINASchools..
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Datateknologi Dokumentasjonsvitenskap Sosiologi
Land
Kina Litauen Norge Palestinske Området, Det Uganda Sør-Afrika
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Bogale, Helina; Høivik, Helge (2021). A Conceptual and Practical Model for Rapid Prototype Publishing in E-Learning. Insights in to international joint course development from Ethiopia and Norway. Bastiaens, Theo (Red.). Proceedings of Innovate Learning Summit 2021. Kapittel. s. 5-11.
Høivik, Helge (2015). Applying the Fragment Design Template. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 4. s. 67-88.
Høivik, Helge (2015). Flipping a Summer School. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 6. s. 107-128.
Høivik, Helge (2015). Learning And Teaching IN A digital world. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 5. s. 89-106.
Høivik, Helge (2015). Learning Management System. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 3. s. 45-66.
Høivik, Helge (2015). Design Philosophy & Methodology. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 2. s. 25-44.
Høivik, Helge (2015). Education in the Knowledge Economy. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 1. s. 3-22.
Høivik, Helge (2015). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. ISBN: 9787565619892. 247 s.
Høivik, Helge
(2014).
Remediation of print: On the current restructuration of higher education.
Knowledge Management & E-Learning: An International Journal
.
Vol. 6.
http://www.kmel-journal.org/ojs/index.php/online-p...
Bjarnø, Vibeke; Høivik, Helge
(2014).
Feedback: On Students’ Requirement for Personal Mentoring Models.
Leikomaa, Marianna (Red.).
Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014. Kapittel. s. 2670-2675.
Association for the Advancement of Computing in Education.
http://www.editlib.org/noaccess/147857/