English version
Helge Høivik

Helge Høivik

Kort om

Arbeidsoppgaver: Å bidra til å kvalifisere og utvikle Læringssenteret som universitetsbibliotek, og generelt dyktiggjøre HiOA’s tilsatte og partnermiljøer som produsenter og brukere av digitale ressurser i undervisning, FoU og innovasjonsarbeid. Omfatter digital informasjonskompetanse, elæring, produksjon, organisering/gjenfinning og bruk av multimedialt materiale. Arbeidet omfatter utvikling og realisering av designmønstre for prosjekter og andre aktiviteter der slike ferdigheter og aktiviteter kommer til uttrykk.

Lederansvar for LATINA/lab ("Learning And Teaching IN a digital world") som driver forsknings-og utviklingsarbeid gjennom nasjonale og internasjonale utviklingsprosjekter som MOOCAHUSET og LATINASchools..

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Datateknologi   Dokumentasjonsvitenskap   Sosiologi

Land

Kina   Litauen   Norge   Palestinske Området, Det   Uganda   Sør-Afrika

Vitenskapelige publikasjoner

Høivik, Helge (2015). Applying the Fragment Design Template. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 4. s. 67-88.

Høivik, Helge (2015). Flipping a Summer School. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 6. s. 107-128.

Høivik, Helge (2015). Learning And Teaching IN A digital world. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 5. s. 89-106.

Høivik, Helge (2015). Learning Management System. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 3. s. 45-66.

Høivik, Helge (2015). Design Philosophy & Methodology. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 2. s. 25-44.

Høivik, Helge (2015). Education in the Knowledge Economy. Høivik, Helge (Red.). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. Chapter 1. s. 3-22.

Høivik, Helge (2015). Teaching and Learning in the Digital Age. Experiential Approaches to Learning Design in Norway and China. ISBN: 9787565619892. 247 s.

Høivik, Helge (2014). Remediation of print: On the current restructuration of higher education. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal . Vol. 6.
http://www.kmel-journal.org/ojs/index.php/online-p...

Bjarnø, Vibeke; Høivik, Helge (2014). Feedback: On Students’ Requirement for Personal Mentoring Models. Leikomaa, Marianna (Red.). Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014. Kapittel. s. 2670-2675. Association for the Advancement of Computing in Education.
http://www.editlib.org/noaccess/147857/

Høivik, Helge (2014). Jack and Jill of All Trades: The Teacher as Producer-Director. Leikomaa, Marianna (Red.). Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2014. Kapittel. s. 150-159. Association for the Advancement of Computing in Education.
http://www.editlib.org/noaccess/147495/





Publikasjonslisten er hentet fra Cristin. Listen kan være ufullstendig