Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13, kroppsøving og idrettsfag

Masterprogram

Vil du undervise i kroppsøving i grunnskolen, videregående skole eller idrettsfag? Bidra til barn og unges læring gjennom bevegelse.

Digitalt informasjonsmøte

Har du tenkt å søke grunnskolelærer trinn 1–7, 5–10 eller lærerutdanning i praktisk-estetiske fag trinn 1–13 med kroppsøving og idrettsfag som masterfag? Delta på digitalt informasjonsmøte.

Tre OsloMet-studenter sitter ved en pc, to av de smiler til kamera.
Ledige studieplasser ved OsloMet

Det er fortsatt mulig å få studieplass i Oslo og på Kjeller høsten 2024. OsloMet har ledige studieplasser ved flere studier.

Spørsmål om utdanningen?

Har du spørsmål om utdanningen, kontakt oss gjennom vårt kontaktskjema.

Studenthistorier

Tonje Langnes står i en gymsal klar til å kaste en basketball hun har i hendene.
Nytt integrert masterløp styrker statusen til kroppsøvingsfaget

Høsten 2022 starter en helt ny, femårig lærerutdanning på OsloMet, der du kan fordype deg i kroppsøving og idrettsfag.

Kari og Sondre sitter på en benk på campis Pilestredet og smiler til kameraet.
Overgår alle forventninger

Et utvekslingsår i Freiburg kan være et smart valg for deg som skal bli lærer.

Tavle med noter
Hvorfor bli lærer?

Fem studenter forteller om læreryrket.