Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Wille, Elisabeth
;
Opheim, Helene Margrethe Storebø
;
Princeton, Daisy M
;
Kisa, Sezer
;
Hjerpaasen, Kari Jonsbu
(2025).
Building Resilience and Competence in Bachelor Nursing Students: A Narrative Review Based on Social Cognitive Theory.
Nursing Reports.
https://doi.org/10.3390/nursrep15070253
Opheim, Helene Margrethe Storebø
; Arntzen, Kari;
Larsen, Kristian
(2023).
Hvordan kan simulering bidra til bevisstgjøring av utfordringer knyttet til legemiddelhåndtering i sykehjem?.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
Vol. 19.
https://doi.org/10.7557/14.6956
Hougaard, Peter Forde
;
Tørris, Christine
;
Erichsen, Torunn
;
Høium, Kari
; Ulfsby, Kirsten Jacobsen; Jensen, Trude Løkhaug;
Opheim, Helene Margrethe Storebø
(2023).
Teknologi og aktivisering i læringsfellesskap.
Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.).
Fagdidaktiske temaer i helsefagene. s. 91-123.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch6
Opheim, Helene Margrethe Storebø
; Furuseth, May-Tove; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; Hjeltnes, Bjarne;
Hessevaagbakke, Elisabeth
(2021).
Bioingeniørstudenter som veiledere for sykepleiestudenter i
venøs blodprøvetaking.
Bioingeniøren.
https://www.bioingenioren.no/arkiv/2021/621/
Grossman, Sheila; Mager, Diane; Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Torbjørnsen, Astrid (2011). A Bi-national Simulation Study to Improve Cultural Awareness in Nursing Students. Clinical Simulation in Nursing.
Grossman, Sheila; Mager, Diane;
Opheim, Helene Margrethe Storebø
;
Torbjørnsen, Astrid
(2010).
Simulation technology impacts cultural competence of undergraduate students in North America and Norway.
Clinical Simulation in Nursing.
Vol. 6.
http://www.sciencedirect.com.ezproxy.hio.no/scienc