Fagfelt
Barnehagepedagogikk Poststrukturelle tilnærminger New material theories
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
                Rostøl, Vilde Træland; 
    Myrvold, Hanne Berit
; 
    Otterstad, Ann Merete
                 (2025).
                 Diffraktive fotofabuleringer med lydbølger og bærekraft som barnehagefaglig fenomen.
                
                
            
                
                
                                     Tidskrift för genusvetenskap (TGV).
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.55870/tgv.v45i1.14653
        
Skoglund, Tonje; Lerbak, Kari; Otterstad, Ann Merete (2023). Vad kan en barnbok bli som forskningsmaterial i förskollärarutbildningen?. Andersen, Camilla Eline; Aronsson, Lena; Taguchi, Hillevi Lenz (Red.). s. 107-122. Gleerups Utbildning AB.
                
    Waterhouse, Ann-Hege Lorvik
; 
    Otterstad, Ann Merete
; Boucher, Kelly
                 (2022).
                 “Jeg skal sjekke”: Urban buggy-wayfaring and adventurous lines with data-ing and reconfigurations of children<sup>1</sup>.
                
                
            
                
                
                                     Contemporary Issues in Early Childhood.
            
                    
                 Vol. 23.
                        
    https://doi.org/10.1177/14639491221117551
        
                Osgood, Jayne; 
    Andersen, Camilla Eline
; 
    Otterstad, Ann Merete
                 (2022).
                 Portal-time and wanderlines: What does virusing-with make possible in childhood research?.
                
                
            
                
                
                                     Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM).
            
                    
                 Vol. 13.
                        
    https://hdl.handle.net/11250/3161398
        
                
    Otterstad, Ann Merete
; Dahlberg, Gunilla
                 (2022).
                 Early Childhood Pedagogues, Thresholds, Feminisms and New Materialism.
                
                
            Langford, Rachel; Richardson, Brooke (Red.).
                         THE EARLY CHILDHOOD EDUCATOR  Chritical Conversation in Feminist Theory.                 s. 175-190.    
                 Bloomsbury Academic.
                                    
            
                    
                
                        
    https://doi.org/10.5040/9781350267220.ch-10
        
                Lerbak, Kari; Skoglund, Tonje; 
    Otterstad, Ann Merete
                 (2022).
                 Å gjøre «hørestyrke» til en 
mindre fortelling om 
barns språk.
                
                
            
                
                
                                     Nordisk barnehageforskning (NBF).
            
                    
                 Vol. 19.
                        
    https://doi.org/10.23865/nbf.v19.246
        
Otterstad, Ann Merete ; Elmenhorst, Constanse (2021). The Norwegian #barnehageopprør2016 (the 2016 kindergarten riots): Renewed acts of political and professional minor gestures. Yelland, Nicola J.; Peters, Lacey; Fairchild, Nikki; Tesar, Marek; Pérez, Michelle S. (Red.). The SAGE Handbook of Global Childhoods. Sage Publications.
                Osgood, Jayne; Taylor, Carol A.; 
    Andersen, Camilla Eline
; Benozzo, Angelo; Carey, Neil; Elmenhorst, Constanse; Fairchild, Nikki; Koro-Ljungberg, Mirka; Moxnes, Anna Rigmor; 
    Otterstad, Ann Merete
; Rantala, Teija; Tobias-Green, Karen
                 (2020).
                 Conferencing otherwise: A feminist new materialist writing experiment.
                
                
            
                
                
                                     Cultural Studies - Critical Methodologies.
            
                    
                 Vol. 20.
                        
    https://doi.org/10.1177/1532708620912801
        
Johansson, Lotta ; Otterstad, Ann Merete (2019). Barnehagehverdager - bevegelser, utfordringer og muliggjøringer. Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (Red.). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. s. 9-21. Universitetsforlaget.
Johansson, Lotta ; Otterstad, Ann Merete (2019). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. ISBN: 9788215032429. 148 s. Universitetsforlaget.
