English version
Ann Merete Otterstad

Ann Merete Otterstad

Fagområder

Emner

Barnehagepedagogikk   Poststrukturelle tilnærminger   New material theories

Vitenskapelige publikasjoner

Otterstad, Ann Merete; Dahlberg, Gunilla (2022). Early Childhood Pedagogues, Thresholds, Feminisms and New Materialism. Early Childhood Pedagogues, Thresholds and the Potentialities of Feminisms and New Materialism https://bibsys-almaprimo.hosted.exlibrisgroup.com/primo-explore/fulldisplay?docid=BIBSYS_ILS71659316830002201&context=L&vid=HIOA&lang=no_NO&search_scope=default_scope&adaptor=Local%20Search%20Engine&isFrbr=true&tab=default_tab&query=any,contains,978-1-3502-6719-0. 10. s. 175-190.

Waterhouse, Ann-Hege Lorvik; Otterstad, Ann Merete; Boucher, Kelly (2022). “Jeg skal sjekke”: Urban buggy-wayfaring and adventurous lines with data-ing and reconfigurations of children<sup>1</sup>. Contemporary Issues in Early Childhood . Vol. 23.

Lerbak, Kari; Skoglund, Tonje; Otterstad, Ann Merete (2022). Å gjøre «hørestyrke» til en mindre fortelling om barns språk. Nordisk Barnehageforskning . Vol. 19.

Osgood, Jayne; Andersen, Camilla Eline; Otterstad, Ann Merete (2022). Portal-time and wanderlines: What does virusing-with make possible in childhood research?. Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM) . Vol. 13.
https://journals.oslomet.no/index.php/rerm/article...

Otterstad, Ann Merete; Elmenhorst, Constanse (2021). The Norwegian #barnehageopprør2016 (the 2016 kindergarten riots): Renewed acts of political and professional minor gestures. Yelland, Nicola J.; Peters, Lacey; Fairchild, Nikki; Tesar, Marek; Pérez, Michelle S. (Red.). The SAGE Handbook of Global Childhoods. Chapter 34. Sage Publications.

Osgood, Jayne; Taylor, Carol A.; Andersen, Camilla Eline; Benozzo, Angelo; Carey, Neil; Elmenhorst, Constanse; Fairchild, Nikki; Koro-Ljungberg, Mirka; Moxnes, Anna Rigmor; Otterstad, Ann Merete; Rantala, Teija; Tobias-Green, Karen (2020). Conferencing otherwise: A feminist new materialist writing experiment. Cultural Studies - Critical Methodologies . Vol. 20.
https://hdl.handle.net/11250/2739460

Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (2019). Barnehagehverdager - bevegelser, utfordringer og muliggjøringer. Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (Red.). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. 1. s. 9-21. Universitetsforlaget.

Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (2019). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. ISBN: 978-82-15-03242-9. 148 s. Universitetsforlaget.
https://www.universitetsforlaget.no/hverdagsoyebli...

Otterstad, Ann Merete (2018). Kritiske perspektiver og barnehagepedagogikk(er). Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. Kap 14. s. 247-271. Fagbokforlaget.

Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (2018). Edderkoppens linjer og sammenkoblede spinn. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. Kapittel 1. s. 13-25. Fagbokforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig