Fagområder
Emner
Barnehagepedagogikk Poststrukturelle tilnærminger New material theories
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Otterstad, Ann Merete; Dahlberg, Gunilla
(2022).
Early Childhood Pedagogues, Thresholds, Feminisms and New Materialism.
Langford, Rachel; Richardson, Brooke (Red.).
THE EARLY CHILDHOOD EDUCATOR Chritical Conversation in Feminist Theory. s. 175-190.
Bloomsbury Academic.
https://doi.org/10.5040/9781350267220.ch-10
Lerbak, Kari; Skoglund, Tonje; Otterstad, Ann Merete
(2022).
Å gjøre «hørestyrke» til en
mindre fortelling om
barns språk.
Nordisk Barnehageforskning.
Vol. 19.
https://doi.org/10.23865/nbf.v19.246
Osgood, Jayne; Andersen, Camilla Eline; Otterstad, Ann Merete
(2022).
Portal-time and wanderlines: What does virusing-with make possible in childhood research?.
Reconceptualizing Educational Research Methodology (RERM).
Vol. 13.
https://journals.oslomet.no/index.php/rerm/article...
Waterhouse, Ann-Hege Lorvik; Otterstad, Ann Merete; Boucher, Kelly
(2022).
“Jeg skal sjekke”: Urban buggy-wayfaring and adventurous lines with data-ing and reconfigurations of children<sup>1</sup>.
Contemporary Issues in Early Childhood.
Vol. 23.
https://doi.org/10.1177/14639491221117551
Otterstad, Ann Merete; Elmenhorst, Constanse (2021). The Norwegian #barnehageopprør2016 (the 2016 kindergarten riots): Renewed acts of political and professional minor gestures. Yelland, Nicola J.; Peters, Lacey; Fairchild, Nikki; Tesar, Marek; Pérez, Michelle S. (Red.). The SAGE Handbook of Global Childhoods. Sage Publications.
Osgood, Jayne; Taylor, Carol A.; Andersen, Camilla Eline; Benozzo, Angelo; Carey, Neil; Elmenhorst, Constanse; Fairchild, Nikki; Koro-Ljungberg , Mirka; Moxnes, Anna Rigmor; Otterstad, Ann Merete; Rantala, Teija; Tobias-Green, Karen
(2020).
Conferencing otherwise: A feminist new materialist writing experiment.
20 s.
Cultural Studies - Critical Methodologies.
Vol. 20.
https://doi.org/10.1177/1532708620912801
Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (2019). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. ISBN: 978-82-15-03242-9. 148 s. Universitetsforlaget.
Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (2019). Barnehagehverdager - bevegelser, utfordringer og muliggjøringer. Johansson, Lotta; Otterstad, Ann Merete (Red.). Hverdagsøyeblikkets dirrende kraft. Posthumane teorier i barnehagen. s. 9-21. Universitetsforlaget.
Otterstad, Ann Merete (2018). Kritiske perspektiver og barnehagepedagogikk(er). Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. s. 247-271. Fagbokforlaget.
Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (2018). Edderkoppens linjer og sammenkoblede spinn. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. s. 13-25. Fagbokforlaget.