English version
Anne Langaas

Anne Langaas

Forskningsgrupper

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Wojniusz, Slawomir ; Langaas, Anne ; Røe, Yngve (2025). Blending Online and In-Person Seminars to Strengthen Clinical Placement Learning in Physiotherapy Education. Advances in Medical Education and Practice. Vol. 16.
https://doi.org/10.2147/AMEP.S502590

Radanovic, Tatjana Felberg ; Sagli, Gry ; Hansen, Camilla ; Langaas, Anne ; Skaaden, Hanne (2024). Patient education in multilingual groups of cardiac patients: Mission (im)possible?. PEC Innovation. Vol. 4.
https://doi.org/10.1016/j.pecinn.2024.100304

Langaas, Anne ; Svendsen, Thomas Solgård; Sylliaas, Hilde (2023). VM i gatefotball - en arena for støtte, samhandling og læring. Tidsskrift for psykisk helsearbeid. Vol. 20.
https://doi.org/10.18261/tph.20.2.3

Øydvin, Katrine; Langaas, Anne ; Sylliaas, Hilde (2022). Psykomotorisk fysioterapi eller pandemisk nødløsning? Erfaringer med bruk av videokonsultasjon i psykomotorisk praksis. Fysioterapeuten. Vol. 2.

Olsen, Cecilie Fromholt ; Bergland, Astrid ; Bye, Asta ; Debesay, Jonas ; Langaas, Anne (2021). Crossing knowledge boundaries: health care providers’ perceptions and experiences of what is important to achieve more person-centered patient pathways for older people. BMC Health Services Research. Vol. 21.
https://doi.org/10.1186/s12913-021-06312-8

Langaas, Anne ; Middelthon, Anne-Lise Orvin (2021). An inquiry into Kjølstad's self-straightening orthopedics in 19th century Norway - One historical root of physiotherapy. Physiotherapy Theory and Practice.
https://doi.org/10.1080/09593985.2021.1887062

Olsen, Cecilie Fromholt ; Bergland, Astrid ; Debesay, Jonas ; Bye, Asta ; Langaas, Anne (2021). Patient Flow or the Patient’s Journey? Exploring Health Care Providers’ Experiences and Understandings of Implementing a Care Pathway to Improve the Quality of Transitional Care for Older People. Qualitative Health Research. Vol. 31.
https://doi.org/10.1177/10497323211003861

Langaas, Anne ; Middelthon, Anne-Lise Orvin (2020). Bodily ways of knowing: How students learn about and through bodies during physiotherapy education. Nicholls, David; Groven, Karen Synne; Anjum, Rani Lill; Kinsella, Anne Elisabeth (Red.). Mobilizing Knowledge in Physiotherapy Critical Reflections on Foundations and Practices. s. 29-40. Routledge.

Sylliaas, Hilde; Svendsen, Thomas Solgård; Langaas, Anne ; Eik, Hedda (2020). Hvordan tilpasses fysioterapipraksis til sårbare brukergrupper? Fysioterapitilnærminger belyst gjennom teorier om tilfriskning og sosial bevisstgjøring. Fysioterapeuten. Vol. 8.
https://fysioterapeuten.no/fagfellevurdert-sylliaa

Olsen, Cecilie Fromholt ; Debesay, Jonas ; Bergland, Astrid ; Bye, Asta ; Langaas, Anne (2020). What matters when asking, “what matters to you?” — perceptions and experiences of health care providers on involving older people in transitional care. BMC Health Services Research. Vol. 20.
https://doi.org/10.1186/s12913-020-05150-4





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Langaas, Anne (2015). Bevegelse fra hjertet. Bevegelsesveiledning i en hverdag preget av demenssykdom og fortolkningsusikkerhet. 95 s. Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo.

Langaas, Anne ; Middelthon, Anne-Lise Orvin; Lie, Anne Helene Kveim; Berge, Kjell Lars (2013). Å berøre og bli berørt - å bevege og bli beveget. Om fysioterapeutstudenters læring om og gjennom kroppen. ISBN: 9788282645324. 295 s. Universitetet i Oslo.

Fougner, Amelie; Grønning, Elisabeth; Bergland, Astrid ; Langaas, Anne ; Byhring, Sissel (2003). Kan man bruke estetiske uttrykk for å komme på sporet av etiske fenomenter i dialogen? I "Kroppen som kunnskapsområde" HiO Rapport nr 17. 8 s. Høgskolen i Oslo og Akershus.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Skaaden, Hanne ; Langaas, Anne (2025). Hjerteskole via tolk. Erfaringer fra tolking av hjerterehabilitering i flerspråklige pasientgrupper. TiA-konferansen 2025: Samarbeid . Akademikerforbundet.

Skaaden, Hanne ; Hansen, Camilla ; Sagli, Gry ; Radanovic, Tatjana Felberg ; Langaas, Anne (2024). Hjertetolk – et forskningsprosjekt om og med interprofesjonelt samarbeid. Tolkens dag. OsloMet, Institutt for internasjonale studier og tolkeutdann.

Høium, Kari ; Erichsen, Torunn ; Langaas, Anne ; Reitan, Anita ; Mougios, Adriane (2019). Canvas & Bokskapet - Ja takk begge deler. Digital fagdag. OsloMet - storbyuniversitetet.

Erichsen, Torunn ; Høium, Kari ; Langaas, Anne ; Reitan, Anita ; Moiguios, Andersen Adriane (2019). Canvas og Bokskapet - ja takk begge deler. Digital fagdag. OsloMet storbyuniversitetet.

Langaas, Anne ; Sylliaas, Hilde; Kjerulf, Nicolas; Larsson, Bodil Wiberg (2019). Building relations in physiotherapy. Raised awareness and competence in establishing good rapport with people of marginalization through novel practice arenas. World Confederation for Physical Therapy Congress 2019. WCPT.

Kvæl, Linda Aimee Hartford ; Debesay, Jonas ; Bye, Asta ; Langaas, Anne ; Bergland, Astrid (2019). Pasientdeltakelse i kommunal korttidsrehabilitering – får vi det til?. Rehabiliteringskonferansen 2019 - Leve med. Helse Sør-Øst og Sunnaas sykehus .

Olsen, Cecilie Fromholt ; Bergland, Astrid ; Debesay, Jonas ; Bye, Asta ; Langaas, Anne (2019). Balansekunst- helsepersonells erfaringer med hjemmebasert pasient-sentrert omsorg for eldre. En metasyntese. Den 7. norske kongressen i aldersforskning. Aldring og Helse.

Langaas, Anne ; Sylliaas, Hilde; Eik, Hedda (2018). Å bli venn med hverdagen - erfaringer med gatefotball som arena for bevegelse og sosial integrering. Fysioterpiokongressen 2018. Norsk Fysioterapeutforbund.

Sylliaas, Hilde; Langaas, Anne ; Larsson, Bodil Wiberg; Kjerulf, Nicholas (2018). STUDENTS OF PHYSIOTHERAPY Raised awareness of marginalization through novel practice placement. Nordic Implementation Conference.

Kvæl, Linda Aimee Hartford ; Debesay, Jonas ; Langaas, Anne ; Bye, Asta ; Bergland, Astrid (2018). A concept analysis of patient participation in intermediate care. Læring- og mestringskonferansen. Nasjonal kompetansetjeneste for læring og mestring innen helse (NK LMH) .





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.