English version
Bhupendra Kumar KC

Bhupendra Kumar KC

Kort om

Forskningsområder og faglige interesser:

Arbeidserfaring knyttet til undervisning, veiledning og forksning:

Deltakelse i forsknings-og utviklingsarbeid:

Fagfelt

Akademisk skriving   Didaktikk   Opplæringsteori   Kvalitativ forskningsmetode   Allmennlærerutdanning   Utdanning og utvikling   Komparativ pædagogik,læreruddannelse   Mangfold og inkludering   Class equality and social justice   Likeverd og mangfold

Administrative arbeidsområder

Internasjonalt samarbeid   Opplæring

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

  • Praksisutveksling i det globale sør

    Formålet med prosjektet Praksisutveksling i det globale sør er å oppnå eit meir stabilt og varig auka studenttal, på eit meir kvalitetssikra praksisutvekslingstilbod i det globale sør.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

KC, Bhupendra Kumar ; Ohna, Stein Erik Solbø (2021). Preservice teachers’ reflections on diversity and on teaching diverse pupils in Norwegian compulsory school. Acta Didactica Norden (ADNO). Vol. 15.
https://doi.org/10.5617/adno.7821



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

KC, Bhupendra Kumar (2019). Exploring Preservice Teachers' Perspectives on Student Diversity. QUINT Conference. Nordic Centre of Excellence: Quality in Nordic Teaching.

KC, Bhupendra Kumar ; Ohna, Stein Erik (2019). Preservice Teachers' Perspectives About Diversity in the Classrooms. ECER Conference. European Educational Research Association (EERA), ECER 2019.

KC, Bhupendra Kumar (2016). Indigenous Knowledge: An alternative epistemological practice for inclusive sustainable learning at Schools in the global South. Bringing Teacher Education Forward: National and International Perspectives. University of Oslo.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.