Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (2023). Metodologiske ut-viklinger i en mindre forskning. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger. Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet.. Kapittel 1. s. 13-28. Fagbokforlaget.
Myhre, Cecilie Ottersland (2023). Pustende plasthester som apparatus for diffraktive (be)rørelser. Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Metodologiske ut-viklinger. Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet.. Kapittel 2. s. 29-42. Fagbokforlaget.
Myhre, Cecilie Ottersland; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (2023). Metodologiske ut-viklinger. Om kvalitativ og postkvalitativ forskning i barnehagefeltet. ISBN: 9788245035445. 244 s. Fagbokforlaget.
Myhre, Cecilie Ottersland (2019). LEGO intermezzo: Exploring territories of playfulness in kindergarten. Contemporary Issues in Early Childhood .
Myhre, Cecilie Ottersland; Myrvold, Hanne Berit (2018). Pedagogikken(e)s sammenfiltringer i stillheter og ubehag. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. Kapittel 8. s. 135-150. Fagbokforlaget.
Lafton, Tove; Bergem, Helen; Evenstad, Randi; Fajersson, Karin Elise; Greve, Anne; Myhre, Cecilie Ottersland; Myrvold, Hanne Berit; Otterstad, Ann Merete; Wolf, Kristin Danielsen (2018). Lekens forundringskammer. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. kapitel 2. s. 27-47. Fagbokforlaget.
Myhre, Cecilie Ottersland; Myrvold, Hanne Berit; Joramo, Unn-Wenche; Thoresen, Marianne
(2017).
Stumbling into the 'kitchen island' – becoming through intra-actions with objects and theories.
Contemporary Issues in Early Childhood
.
Vol. 18.
http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/146394...