Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Ivarson, Kristina Axelsen
(2024).
Masterutdannede barnehagelærere – mellom myndighetenes intensjoner og barnehageeiernes ansvar.
Utbildning & lärande.
Vol. 18.
https://doi.org/https://doi.org/10.58714/ul.v18i1.
Ivarson, Kristina Axelsen (2023). Masterutdannede profesjonsutøvere i barnehagens kollegiale fellesskap. Pettersvold, Mari; Rothuizen, Jan Jaap; Østrem, Solveig (Red.). Akademisk kunnskap og pedagogisk faglighet i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk.
Ivarson, Kristina Axelsen
(2023).
Barnehagelærere med mastergrad - med blikk for pedagogikk.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.
Vol. 9.
https://doi.org/10.23865/ntpk.v9.5130
Ivarson, Kristina Axelsen ; Larsen, Ann Kristin (2023). En styrket profesjonsrolle? Endringer i profesjonsrollen i lys av prosjektet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 65-80. Fagbokforlaget.