English version
Kaare Skagen

Kaare Skagen

Forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Skagen, Kaare; Elstad, Eyvind (2020). Lærerutdanningen i Norge. Elstad, Eyvind (Red.). Lærerutdanning i nordiske land. Kapittel 4. s. 120-138. Universitetsforlaget.

Skagen, Kaare; Løndal, Knut; Kleve, Bodil; Smestad, Bjørn (2018). Masteroppgaver og profesjonsrelevans i pedagogikk, matematikk og kroppsøving. FoU i praksis . Vol. 12.
https://reader.dbok.no/#open?book=5bcf007005e22e00...

Skagen, Kaare (2017). Faglig dybdeveiledning på masternivå. Norsk pedagogisk tidsskrift . Vol. 101.

Svanes, Ingvill Krogstad; Skagen, Kaare (2017). Connecting feedback, classroom research and Didaktik perspectives. Journal of Curriculum Studies . Vol. 49.

Mausethagen, Sølvi; Askling, Berit; Dahl, Thomas; Heggen, Kåre; Kulbrandstad, Lise Iversen; Lauvdal, Torunn; Qvortrup, Lars; Salvanes, Kjell Gunnar; Skagen, Kaare; Skrøvset, Siw; Thue, Fredrik (2016). Om lærerrollen. Et kunnskapsgrunnlag. ISBN: 978-8-2450210-0-4. 250 s. Fagbokforlaget.
https://www.regjeringen.no/contentassets/17f6ce332...

Skagen, Kaare (2016). Utdanningshistorie i ny lærerutdanning. UNIPED . Vol. 39.

Skagen, Kaare (2016). Kunnskapstyper og hegemonisk veiledningsstrategi i norsk veiledningsdiskurs. Østern, Anna-Lena; Engvik, Gunnar (Red.). Veiledningspraksiser i bevegelse. Skole, utdanning og kulturliv. 4. s. 59-81. Fagbokforlaget.

Skagen, Kaare (2014). Digitalisering som statlig avdidaktisering av klasserommet. Norsk pedagogisk tidsskrift . Vol. 98.
http://hdl.handle.net/10642/2335

Skagen, Kaare (2013). Veiledning som didaktisk takt. Krumsvik, Rune Johan; Säljö, Roger (Red.). Praktisk-pedagogisk utdanning - en antologi. 18. s. 491-518. Fagbokforlaget.

Skagen, Kaare (2013). Veiledning i didaktisk perpektiv. I veiledningens landskap. kapittel12. s. 168-184. Cappelen Damm Akademisk.





Publikasjonslisten er hentet fra Cristin. Listen kan være ufullstendig