English version
Dagny Stuedahl

Dagny Stuedahl

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Samfunnsvitenskap   Kvinne- og kjønnsstudier   Arkitektur- og designteori   Informasjons- og kommunikasjonsteknologi   Humaniora   Folkloristikk, etnologi

Emner

Arbeid   Kulturelle studier av kunnskap og vitenskap   Epistemologi   Informasjonsteknologi   Identitet og psykologi   Kulturanalyse   Feministisk teori   Brukermedvirkning i forskning

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

  • Søndre media

    Prosjektet skal fremme ungdoms vilje og engasjement i offentlig ytring og deltakelse. Søndre Media vil etablere en medietjeneste for og av ungdom i Søndre Nordstrand, en medialab, og et opplæringsopplegg for offentlig ytring og publisering.

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Mainsah, Henry ; Nilsson, Elisabet M.; Sackl-Sharif, Susanne; Stuedahl, Dagny ; radkohl, sonja (2025). Toolkits for including youth in Media research activities. Hornmoen, Harald; Hyde-Clarke, Nathalie; Stuedahl, Dagny (Red.). Media Engagement, Literacy, and Dialogue among European Youth. Routledge.

Stuedahl, Dagny (2025). Natur - Denken - Handeln. 70 s. Kleine Schriften des Nordeuropa-Institutes. Vol. 48.
https://doi.org/10.38071/2025-00640-7

Stuedahl, Dagny ; Nilsson, Elisabet M.; Sackl-Sharif, Susanne; Namasinga Selnes, Florence; Mainsah, Henry ; Hornmoen, Harald (2025). Methods for doing participatory media research with youth. Hornmoen, Harald; Hyde-Clarke, Nathalie; Stuedahl, Dagny (Red.). Media Engagement, Literacy, and Dialogue among European Youth: Participatory Research as a Gateway . Routledge Focus.

Elisabet M., Nilsson; Stuedahl, Dagny ; Hornmoen, Harald ; Nordås, Frode (2025). Media-based Say, Do, Make activities for youth participation in research. Hornmoen, Harald; Hyde-Clarke, Nathalie; Stuedahl, Dagny (Red.). Media Engagement, Literacy, and Dialogue among European Youth: Participatory Research as a Gateway . Routledge Focus.

Hornmoen, Harald ; Stuedahl, Dagny ; Sackl-Sharif, Susanne (2025). Recruiting young people to participatory research. Hornmoen, Harald; Hyde-Clarke, Nathalie; Stuedahl, Dagny (Red.). Media Engagement, Literacy, and Dialogue among European Youth: Participatory Research as a Gateway . Routledge Focus.

Hornmoen, Harald ; Hyde-Clarke, Nathalie ; Stuedahl, Dagny (2025). Focusing on youth media participation and literacy. Hornmoen, Harald; Hyde-Clarke, Nathalie; Stuedahl, Dagny (Red.). Media Engagement, Literacy, and Dialogue among European Youth: Participatory Research as a Gateway . Routledge Focus.

Hornmoen, Harald ; Hyde-Clarke, Nathalie ; Stuedahl, Dagny (2025). Media Engagement, Literacy, and Dialogue among European Youth: Participatory Research as a Gateway. ISBN: 9781003527169. 174 s. Routledge Focus.

Hornmoen, Harald ; Hyde-Clarke, Nathalie ; Stuedahl, Dagny (2025). Media Engagement, Literacy, and Dialogue among European Youth. ISBN: 9781003527169. 174 s. Routledge.

Skjerven, Astrid ; Løvbak Berg, Lisbeth ; Nielsen, Liv Merete ; Stuedahl, Dagny (2024). Mediating sustainability in the consumer society. ISBN: 9781003392705. 254 s. Routledge.
https://www.taylorfrancis.com/books/edit/10.4324/9

Stuedahl, Dagny (2024). Redefining digital literacy for sustainable mediation. Skjerven, Astrid; Løvbak Berg, Lisbeth; Nielsen, Liv Merete; Stuedahl, Dagny (Red.). Mediating sustainability in the consumer society. s. 177-196. Routledge.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig