English version
Sigurd Bergflødt

Sigurd Bergflødt

Vitenskapelige publikasjoner

Olsen, Sissel Tove ; Becher, Aslaug Andreassen ; Bergflødt, Sigurd ; Hammer, Aina ; Paaske, Nanna ; Palm, Kirsten; Steinsvik, Brit (2021). Teacher Well-Being and Teacher Professional Development. Murphy, Timothy R. N; Mannix-McNamara, Patricia (Red.). International Perspectives on Teacher Well-Being and Diversity. s. 87-118. Springer.
https://doi.org/10.1007/978-981-16-1699-0_5

Amilien, Virginie ; Bergflødt, Sigurd ; Hegnes, Atle Wehn (2021). “Hommage ou rébellion?” – Le rôle du modèle culinaire français dans la culture de l’alimentation norvégienne. Laurioux, Bruno; Stengel, Kilien (Red.). s. 199-230. Presses universitaires François-Rabelais (PUFR).

Bergflødt, Sigurd ; Amilien, Virginie ; Skuland, Silje Elisabeth (2012). Nordic Food Culture(s) - Thoughts and perspectives by way of introduction. Anthropology of food.
https://doi.org/10.4000/aof.7296

Skuland, Silje Elisabeth ; Amilien, Virginie ; Bergflødt, Sigurd (2012). Snapshots and portraits Part 1. A taste of Nordic food culture(s) by way of conclusion. Anthropology of food.
https://doi.org/10.4000/aof.7308



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Fagbøker⁄lærebøker

Kasin, Olav ; Bergflødt, Sigurd (2020). Samfunnsfag for barnehagelærere (2. utgave). ISBN: 9788202686505. 352 s. Cappelen Damm Akademisk.

Kasin, Olav ; Bergflødt, Sigurd (2014). Samfunnsfag for barnehagelærere. ISBN: 9788202433765. 312 s. Cappelen Damm AS.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Dybvik, Hilde ; Bergflødt, Sigurd (2025). Hva representerer akademisk skriving for studentene? Innlegg på fagdag for Institutt for barnehagelærerutdanning. Fagdag.

Bergflødt, Sigurd (2023). The influence of the French culinary Model on Norwegian Food Culture. Science Night. Centre Culturel Francais.

Hjemdal, Mary-Ann; Kasin, Olav ; Bergflødt, Sigurd (2022). Hvorfor er det viktig at barnehagelærere har kunnskap om samfunnet utenfor barnehagen?.

Bergflødt, Sigurd ; Olsen, Sissel Tove (2021). Utbrenthet blant lærere kan forhindres. Utdanning.

Kasin, Olav ; Bergflødt, Sigurd (2020). Barnehagelæreren som profesjonsutøver. Kasin, Olav; Bergflødt, Sigurd (Red.). Samfunnsfag for barnehagelærere (2. utgave). s. 15-30. Cappelen Damm Akademisk.

Kasin, Olav ; Bergflødt, Sigurd (2020). Individets utvikling og tilknytning. Kasin, Olav; Bergflødt, Sigurd (Red.). Samfunnsfag for barnehagelærere (2. utgave). s. 70-81. Cappelen Damm Akademisk.

Bergflødt, Sigurd (2018). Teacher Well-being - cultural and multilingual context in Norway. Teacher Well Being and Diversity, Erasmus Transnational Workshop and Meeting .

Bergflødt, Sigurd ; Amilien, Virginie E J ; Hegnes, Atle Wehn (2014). The influence of the French Culinary Model on Norwegian Food Culture. IEHCA Conference about The French culinary model: dissemination, adaptation, transformation and opposition worldwide (17th - 21st centuries) , 3 – 5 December . IEHCA.

Bergflødt, Sigurd ; Kasin, Olav (2014). Sosial ulikhet i barnehagen. Østlandske Lærerstevne. Østlandske Lærerstevne.

Bergflødt, Sigurd (2014). Arbeid med bærekraft i barnehagelærerutdanningen. Kjøkkenhage i barnehagen. Oslo og omegn økologiske hagebrukslag/ OIKOS, Bydel Sagene.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.