Fagfelt
Utdanningsledelse Organisasjon og ledelse Barnehage Profesjonalisering
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Johannessen, Charlotte; Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan ; Thun, Cecilie (2023). Dilemmaer og muligheter ved ny organisering og arbeidsdeling. Konsekvenser for profesjonalitet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 151-160. Fagbokforlaget.
Lundestad, Magritt ; Slåtten, Mette Vaagan (2023). Prosjektet og prosessen. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 45-63. Fagbokforlaget.
Slåtten, Mette Vaagan (2023). Identitet, lojalitet og profesjonalitet. Barnehagemyndighetens syn på konkurranse i barnehagefeltet. Johannessen, Charlotte U; Thun, Cecilie (Red.). Organisering, arbeidsdeling og profesjonalitet i barnehagen. s. 161-181. Fagbokforlaget.
                
    Larsen, Ann Kristin
; 
    Slåtten, Mette Vaagan
                 (2020).
                 Styrerblikk på foreldreundersøkelser i barnehagen.
                
                
            
                
                
                                     Utbildning & lärande.
            
                    
                 Vol. 14.
                        
    http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1472719/
        
Slåtten, Mette Vaagan (2019). Förskolechefens ansvar och roll - från en bland likar till en tydlig och kompetent ledare. Malmberg, Kristina; Arnqvist, Anders (Red.). s. 47-68. Gleerups Utbildning AB.
                
    Larsen, Ann Kristin
; 
    Slåtten, Mette Vaagan
                 (2017).
                 Jeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråk.
                
                
            
                
                
                                     Nordisk barnehageforskning (NBF).
            
                    
                 Vol. 14(8).
                        
    https://doi.org/10.7577/nbf.1811
        
                
    Kasin, Olav
; 
    Slåtten, Mette Vaagan
                 (2015).
                 Likestilt og forskjellig? Om menn og likestilling i barnehagen.
                
                
            
                
                
                                     Nordisk barnehageforskning (NBF).
            
                    
                 Vol. 9.
                        
    https://doi.org/10.7577/nbf.1212
        
Larsen, Ann Kristin ; Slåtten, Mette Vaagan ; Lundestad, Magritt ; Kise, Marianne (2015). Municipal regulation of early childhood education and care institutions. Pulkkinen, Seppo; Kanervio, Pekka; Risku, Mika (Red.). More trust, less control - less work? : culture of trust as a basis of educational leadership and school improvement. University of Jyväskylä.
                
    Larsen, Ann Kristin
; 
    Slåtten, Mette Vaagan
                 (2014).
                 Mot en ny pedagogisk lederrolle og lederidentitet?.
                
                
            
                
                
                                     Nordisk barnehageforskning (NBF).
            
                    
                 Vol. 7.
                        
    https://doi.org/10.7577/nbf.541
        
                
    Larsen, Ann Kristin
; 
    Slåtten, Mette Vaagan
                 (2013).
                 Fra tradisjonell organisasjonsmodell til resultatenhetsmodell – hvordan opplever tilsatte i barnehagen den nye organisasjonsmodellen?.
                
                
            Pareliussen, Ingar; Moen, Bente Bolme; Reinertsen, Anne Beate; Solhaug, Trond (Red.).
                                         s. 145-154.    
                 Akademika forlag.
                                    
            
                    
                
                        
    https://hdl.handle.net/10642/2006