Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Blikk for barn
Et forskningsprosjekt om kvalitet i barnehagen for de minste (0-3).
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Os, Ellen; Hernes, Leif (2019). Children Under the Age of Three in Norwegian Childcare: Searching for Qualities. Garvis, Susanne; Harju-Luukkainen, Heidi Katarina; Sheridan, Sonja; Williams, Pia (Red.). Nordic Families, Children and Early Childhood Education. 8. s. 139-171. Palgrave Macmillan.
Kjørholt, Anne Trine; Os, Ellen (2019). Barnehagen som materielt og kulturelt landskap. Arkitektur, innredning og leketøy. Hernes, Leif; Vist, Torill; Winger, Nina (Red.). Blikk for barn. Artikkel 4. s. 75-103. Fagbokforlaget.
Os, Ellen; Winger, Nina; Eide, Brit Johanne (2019). Visjoner om kvalitet. Barnehagelæreres synspunkter på hva som kan gjøre barnehagen bedre for barn under tre år. Hernes, Leif; Vist, Torill; Winger, Nina (Red.). Blikk for barn. Artikkel 2. s. 31-54. Fagbokforlaget.
Bjørnestad, Elisabeth; Broekhuizen, Martine Louise; Os, Ellen; Baustad, Anne Grethe
(2019).
Interaction Quality in Norwegian ECEC for Toddlers Measured with the Caregiver Interaction Profile (CIP) Scales.
Scandinavian Journal of Educational Research
.
http://hdl.handle.net/11250/2606366
Vist, Torill; Os, Ellen (2019). Music education through the lens of ITERS-R: Discussing results from 206 toddler day care groups. Research Studies in Music Education .
Os, Ellen (2019). Engaging toddlers in interactions during meals: group-related joint attention. Nordisk Barnehageforskning . Vol. 18.
Bjørnestad, Elisabeth; Os, Ellen (2018). Quality in Norwegian childcare for toddlers using ITERS-R. European Early Childhood Education Research Journal . Vol. 26.
Os, Ellen; Bjørnestad, Elisabeth (2016). Undersøkelse av støtte til samspill mellom småbarn. Et kritisk blikk på ITERS-R-skalaen. Gulpinar, Tona; Hernes, Leif; Winger, Nina (Red.). Blikk fra barnehagen. 4. s. 69-95. Fagbokforlaget.
Alvestad, Torgeir; Bergem, Helen; Eide, Brit Johanne; Johansson, Jan-Erik; Os, Ellen; Pálmadóttir, Hrönn; Pramling Samuelsson, Ingrid; Winger, Nina
(2014).
Challenges and dilemmas expressed by teachers working in toddler groups in the Nordic countries.
Early Child Development and Care
.
Vol. 184.
http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2013.807607
Os, Ellen
(2013).
Opportunities knock: Mediation of peer-relations during meal-time in toddler groups.
9 s.
Nordisk Barnehageforskning
.
Vol. 6.
https://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/vie...