Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Andre pedagogiske fag Sykepleievitenskap
Emner
Kunnskapsbasert praksis Veiledning og coaching
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Tveiten, Sidsel
;
Røkholt, Gro
(2023).
Å være veileder i "praksisvinden"-utfordringer og didaktiske implikasjoner for praksisveilederutdanningen.
16 s.
NORDVEI: Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikk.
Vol. 8.
https://doi.org/10.15845/ntvp.v8i1.3498
Bjørbu, Emilie Engan;
Røkholt, Gro
;
Onstad, Ragnhild Flittie
(2023).
Bachelorstudenters erfaringer med kvalitet i praksisstudier under koronapandemien
-en kvalitativ studie.
18 s.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
Vol. 19.
https://doi.org/10.7557/14.6459
Røkholt, Gro
; Davidsen, Liv-Signe; Johnsen, Heidi Ness;
Dihle, Alfhild
(2020).
Studenterfaringer med veiledning og læring knyttet til deltagelse i et kvalitetsforbedringsprosjekt på sykehus med kunnskapsbasert praksis som arbeidsform, en beskrivende og utforskene studie.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
Vol. 16.
https://doi.org/10.7557/14.5171
Røkholt, Gro
; Davidsen, Liv-Signe; Johnsen, Heidi Ness; Hilli, Yvonne Elisabet
(2017).
Helsepersonells erfaringer med å implementere kunnskapsbasert praksis på et sykehus i Norge.
Nordisk sygeplejeforskning.
Vol. 7.
https://doi.org/10.18261/issn.1892-2686-2017-03-03
Erichsen, Torunn
;
Røkholt, Gro
;
Utne, Inger
(2016).
Kunnskapsbasert praksis i sykepleierudanningen - en litteraturgjennomgang.
Sykepleien Forskning.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2016.56829
Utne, Inger
; Leegaard, Marit;
Røkholt, Gro
(2015).
Sykepleielærere sine holdninger og kunnskapsbehov i kunnskapsbasert praksis.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
Vol. 11.
https://doi.org/10.7557/14.3716