Formidling
Molin, Marianne; Røkholt, Gro; Myrhaug, Hilde Tinderholt; Kasper, Jürgen; Garnweidner-Holme, Lisa; Elvsaas, Ida-Kristin Ø
(2021).
Kan helsepåstander fra media brukes for å lære studenter kritisk tenkning?.
Samfunnsfagkonferansen 2021. Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier.
Knutsen, Ingrid Ruud; Tveiten, Sidsel; Røkholt, Gro; Johnsen, Heidi Ness; Davidsen, Liv Signe
(2020).
Relevans i høyere utdanning: Praksis som middel for læring, eller et mål i seg selv?.
Khrono.no.
https://khrono.no/a/461453
Røkholt, Gro; Kalland, Kari
(2019).
Vinn-vinn for Ahus og OsloMet https://ansatt.oslomet.no/siste-nytt/-/nyhet/vinn-vinn-for-ahus-og-oslomet.
https://ansatt.oslomet.no/siste-nytt/.
Røkholt, Gro; Davidsen, Liv Signe; Johnsen, Heidi Ness; Dihle, Alfhild
(2018).
EBP.
NET 2018.
Røkholt, Gro; Davidsen, Liv-Signe; Johnsen, Heidi Ness; Dihle, Alfhild
(2017).
Veiledning i klinisk praksis med kunnskapsbasert praksis som arbeidsform.
Den 5. erfaringskonferansen om kunnskapsbasert praksis i helse og omsorgstjenesten. Nettverk for kunnskapsbasert praksis i Oslo og Akershus.
Utne, Inger; Leegaard, Marit; Røkholt, Gro
(2016).
Sykepleielæreres kunnskaper i kunnskapsbasert praksis.
Sykepleiekongressen 2016. Norsk Sykepleierforbund.
Røkholt, Gro; Davidsen, Liv Signe; Johnsen, Heid Ness; Hilli, Yvonne Elisabet
(2016).
Possibilities and Challenges in Evidence-Based Practice in a Hospital Setting.
NET2016 Conference. Networking for education in health care.
Erichsen, Torunn; Røkholt, Gro; Utne, Inger
(2016).
Kunnskapsbasert praksis - Samarbeid mellom utdanning og praksisfelt.
Den nasjonale nettverkskonferansen i kunnskapsbasert praksis. Høgskolen i Bergen.
Røkholt, Gro; Davidsen, Liv-Signe; Johnsen, Heidi Ness
(2015).
Videreutvikling av praksisstedet som læringsarena for kunnskapsbasert praksis, et samarbeidsprosjekt mellom Akershus universitetssykehus og HiOA, institutt for sykepleie og helsefremmende arbeid, studiested Kjeller.
Regional erfaringskonferanse om kunnskapsbasert praksis, brukerkompetanse -hvordan nyttiggjøre den. Regional nettverksgruppe for kunnskapsbsert praksis i helse.
Røkholt, Gro; Utne, Inger; Leegaard, Marit
(2015).
Which Knowledge do Faculty Staff in Nursing Education need to Teach and Supervise Evidence- Based Practice for BA Students?.
Nordic conference on implementation of evidence based practice. Høgskolen i Bergen, Senter for kunnskapasbasert praksis.
Røkholt, Gro; Kari, Os; Kristin, Skutle
(2015).
THE NETWORK FOR EVIDENCE BASED PRACTICE IN THE HEALTH AND CARE SERVICES PROVIDED BY THE COUNTY MUNICIPALITY OF AKERSHUS AND THE CITY OF OSLO.
Nordic Conference on Implementation og Evidence- Based practie. Bergen University College, Center for EBP.
Røkholt, Gro; Utne, Inger; Leegaard, Marit
(2015).
What Knowledge do Faculty in Nursing Education Need for Teaching and Supervising BA students in EBP.
Nordic Conference on Implementation of Evidence-Based Practice. Bergen University College, Center for Evidence Based Practic.
Onstad, Ragnhild Flittie; Røkholt, Gro; Harviken, Gunn
(2013).
Erfaringer med implementering av en kunnskapsbasert arbeidsmåte i klinisk praksis, muligheter og begrensinger (pågående studie).
Den nasjonal nettverkskonferansen i kunnskapsbasert praksis. Senter for kunnskapsbasert praksis, Høgskolen i Bergen.
Røkholt, Gro
(2012).
I skyggen av Oslo.
Røkholt, Gro
(2011).
Veiledning i flerkulturelt helsearbeid.
Videreutdanning i flerkulturelt helsearbeid. Oslo Universitetssykehus/HiOA.
Røkholt, Gro
(2010).
Applying evidence based practice.
The 11th Nordic Workshop - How to practice evidence based health care.
Røkholt, Gro
(2010).
Moving from evidence to decisions.
The 11th Nordic Workshop - How to practice evidence based health care.
Røkholt, Gro
(2010).
How to practice EBP.
The 11th Nordic Workshop - How to practice evidence based health care.
Røkholt, Gro
(2010).
What is EBP?.
The 11th Nordic Workshop - How to practice evidence based health care.
Røkholt, Gro
(2010).
Techniques for formulating questions and look for information.
The 11th Nordic Workshop - How to practice evidence based health care.
Røkholt, Gro
(2010).
Presentasjon av en modell for kompetanseutvikling for praksisveiledere: veilederrollen i praksis.
Veilederkonferanse: studentveiledning i et dannelsesperspektiv - utfordringer i høgre utdanning.
Røkholt, Gro
(2010).
Menneskelig nær - faglig sterk: en reise i egne opplevelser.
Avdelingsseminar - avdeling for nyfødte Akershus Universitetssykehus.
Røkholt, Gro
(2009).
Plans for a research project: Evaluation of a postgraduate program: Evidence based practice (EBP) in health care.
Health research day.
Røkholt, Gro
(2009).
Fra ord til handling . Hva har vi fått til og hvordan? Fokus på kunnskapsbasert praksis i utdanningen.
Nasjonal nettverkskonferanse i kunnskapsbasert praksis.
Røkholt, Gro
(2009).
Veien tilbake til et yrkesliv: veiledning og coaching som virkemidler i rehabiliteringsprosessen etter lengre tids sykemelding pga muskel- skjelettplager.
utenTitteltekst. Spesialsykehuset for rehabilitering.
Røkholt, Gro
(2008).
Grunnleggende veiledningsferdigheter i pasientsamarbeid.
utenTitteltekst. Fredrikstad kommune. Forebyggende og kurativ helsetjeneste.
Røkholt, Gro
(2008).
Veiledning og psykodrama.
Seminar om veiledning og psykodrama - sammfunnets behov - dine muligheter.
Røkholt, Gro
(2008).
Kunnskapsbasert praksis og sykepleiekompetanse.
utenTitteltekst. MS-skolen (Multippel sklerose skolen).
Røkholt, Gro
(2008).
Kunnskapsbasert praksis i helsetjenesten: implementering av kunnskapsbasert praksis i utdanning.
Sykepleierkongressen 2008.
Røkholt, Gro
(2003).
Utvikling av veiledningskompetanse hos sykepleiere ved bruk av psykodrama : veiledning som middel til fagutvikling i sykepleie : hovedoppgave i sykepleievitenskap.
123 s.