English version
Helene Margrethe Storebø Opheim

Helene Margrethe Storebø Opheim

Vitenskapelige publikasjoner

Wille, Elisabeth ; Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Princeton, Daisy M ; Kisa, Sezer ; Hjerpaasen, Kari Jonsbu (2025). Building Resilience and Competence in Bachelor Nursing Students: A Narrative Review Based on Social Cognitive Theory. Nursing Reports.
https://doi.org/10.3390/nursrep15070253

Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Arntzen, Kari; Larsen, Kristian (2023). Hvordan kan simulering bidra til bevisstgjøring av utfordringer knyttet til legemiddelhåndtering i sykehjem?. Nordisk tidsskrift for helseforskning. Vol. 19.
https://doi.org/10.7557/14.6956

Hougaard, Peter Forde ; Tørris, Christine ; Erichsen, Torunn ; Høium, Kari ; Ulfsby, Kirsten Jacobsen; Jensen, Trude Løkhaug; Opheim, Helene Margrethe Storebø (2023). Teknologi og aktivisering i læringsfellesskap. Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.). Fagdidaktiske temaer i helsefagene. s. 91-123. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch6

Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Furuseth, May-Tove; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; Hjeltnes, Bjarne; Hessevaagbakke, Elisabeth (2021). Bioingeniørstudenter som veiledere for sykepleiestudenter i venøs blodprøvetaking. Bioingeniøren.
https://www.bioingenioren.no/arkiv/2021/621/

Grossman, Sheila; Mager, Diane; Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Torbjørnsen, Astrid (2011). A Bi-national Simulation Study to Improve Cultural Awareness in Nursing Students. Clinical Simulation in Nursing.

Grossman, Sheila; Mager, Diane; Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Torbjørnsen, Astrid (2010). Simulation technology impacts cultural competence of undergraduate students in North America and Norway. Clinical Simulation in Nursing. Vol. 6.
http://www.sciencedirect.com.ezproxy.hio.no/scienc



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Forskningsrapporter

Taasen, Inger; Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Nergård, Evy Szasz; Fagerhøi, Maria Grorud (2017). Måltidsrytme og måltidsmiljø i sykehjem. Kartlegging fra fie sykehjem i Oslo. ISBN: 9788283640731. HiOA.



Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.

Formidling

Opheim, Helene Margrethe Storebø (2020). Pedagogiske metoder ved simulerings- og ferdighetsenheten. Presentasjon for Arcada Høgskolan. Helsingfors. Finnland. Nordisk samarbeidsmøte. OsloMet- storbyuniversitetet.

Opheim, Helene Margrethe Storebø (2019). Feirer 10-års jubileum for samarbeidskurs "Student-BEST".

Opheim, Helene Margrethe Storebø ; helmers, ann-kristin (2019). Hvorfor skal sykepleiere ha kirurgisk praksis hos tannleger?.

Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Arntzen, Kari (2019). ISPAD Innovation-Simulation Pedagogy for Academic DevelopmentNURSkit-3. Internasjonal konferanse. University of Malta.

Opheim, Helene Margrethe Storebø (2016). Simulering som pedagogisk metode i sykepleieutdanningen. Sykepleikongressen NSF. Norsk sykepleierforbund d.

Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Arntzen, Kari (2015). Simulering og medikamenthåndtering. SUN- konferanse simulering. HiOA, OUS, Laerdal medical, AHUS, SIV.

Opheim, Helene Margrethe Storebø (2014). Simulering i sykepleieutdanningen -erfaringer så langt. Seminar for fremragende profesjonskvalifisering, FPK- seminar. Senter for Profesjonsstudier.

Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Taasen, Inger (2014). Simulering som pedagogisk metode i sykepleierutdanningen. NORPRO- konferansen. NORPRO.

Taasen, Inger; Opheim, Helene Margrethe Storebø (2013). Simulering som læringsmetode i oppøving av studentenes evne til klinisk vurdering. Skandinavisk konferanse om simulering 2013. Høgskolen i Gjøvik.

Taasen, Inger; Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Arntzen, Kari (2012). Simulering og legemiddelhåndtering. Læring av praktiske ferdigheter. Norsk sykepleierforbund.





Publikasjonslisten er hentet ut av Nasjonalt vitenarkiv (NVA). Listen kan være ufullstendig.