Kort om
Lise-Kari Berg er førstelektor i kunst og håndverk. Hun har bakgrunn som ungdomsskolelærer, og har undervist i grunnskolelærerutdanningen ved OsloMet siden 2012. Hennes forskningsinteresser er fenomenologisk perspektiv på kroppslig læring, praktisk kunnskap, profesjonskunnskap, kunst og håndverk i utdanning, didaktikk, artists books og multimodale tekster som dokumentasjon av kunstnerisk utviklingsarbeid og studentarbeider.
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Holm, Henrik
;
Alexeeva, Anastasiya
;
Berg, Lise-Kari
;
Berg, Arild Skarsfjord
; Bernhardt, Emil;
Blålid, Kersti Fosse
;
Dahlsveen, Mimesis Heidi
;
Evang, Hanne Kihlman
; Gjernes, Liv Mildrid;
Haakonsen, Peter
;
Halvorsen, Line
;
Kristiansen, Ida
;
Kunnikoff, June Oline
;
Mathiesen, Ilmi Gutzeit
;
Ringvold, Tore Andre
; Skjelbred, Bente Helen; Stenersen, Arnhild Liene; Stjernø, Lisa Bonnár;
Strand, Ingri
;
Strand, Kari Saasen
;
Sunde, Dag Johannes
;
Thelle, Notto Johannes Windju
;
Vanebo, Guro
; Varkøy, Øivind;
Vida, Lena
;
Øyan, Petter
(2025).
Estetiske fag i samfunnet
| Cappelen Damm Forskning.
ISBN: 9788202895105.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/cdf.261
Berg, Lise-Kari
; Standal, Øyvind
(2024).
Yrkesutøvelse i Kunst og håndverk Lærerens handlingsberedskap i skolehverdagen.
FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk.
Vol. 17.
https://doi.org/10.7577/formakademisk.5220
Berg, Lise-Kari
; Standal, Øyvind
(2024).
Sammenhengen mellom øving og dybdelæring i kunst og håndverkundervisning.
Techne Serien.
Vol. 31.
https://doi.org/10.7577/TechneA.5558
Dybvik, Jeanette Helleberg ; Berg, Lise-Kari (2017). `Hands on`: A design project for a substainable future. Berg, Arild; Bohemia, Erik; Buck, Lyndon; Gulden, Tore; Kovacevic, Ahmed; Pavel, Nenad (Red.). Proceedings of E&PDE 2017 - International Conference on Engineering and Product Design Education. Building Community: Design Education for a Sustainable Future. s. 656-661. The Design Society.