Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Nordby, Siri Krogh; Bjerke, Annette Hessen; Mifsud, Louise
(2022).
Primary Mathematics Teachers’ Understanding of Computational Thinking.
Künstliche Intelligenz.
https://doi.org/10.1007/s13218-021-00750-6
Nordby, Siri Krogh; Bjerke, Annette Hessen; Mifsud, Louise
(2022).
Computational Thinking in the Primary Mathematics
Classroom: a Systematic Review.
23 s.
Digital Experiences in Mathematics Education.
https://doi.org/10.1007/s40751-022-00102-5
Kjensli, Grethe; Nordby, Siri Krogh; Sundtjønn, Trude Pedersen (2022). Norwegian primary teacher education: Prospective teachers' responses to short written feedback. Hodgen, Jeremy; Geraniou, Eirini; Bolondi, Giorgio; Feretti, Federica; Ferretti, Federica (Red.). Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). European Society for Research in Mathematics Education.